Konsert Artis Luar Negara 20 Julai Ditunda: Hormat Istiadat Pertabalan Yang di-Pertuan Agong ke-17


Semua konsert artis luar negara yang dijadualkan pada 20 Julai ini perlu dipinda ke tarikh lain bagi menghormati Istiadat Pertabalan Yang di-Pertuan Agong ke-17, Sultan Ibrahim.


Puspal: Pindaan Tarikh Konsert Diperlukan

Jawatankuasa Permohonan Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (JK-Puspal) menerima lima permohonan konsert yang dijadualkan pada tarikh tersebut. Puspal menasihatkan penganjur untuk meminda semula tarikh konsert ke satu tarikh baharu.


Menurut garis panduan Puspal, perkara 16.1(f) menggariskan larangan mengadakan konsert berskala besar pada tarikh yang tidak sesuai oleh kerajaan dan kerajaan negeri. Oleh itu, penganjur dinasihatkan agar tidak mengadakan konsert pada 20 Julai ini dan meminda tarikh konsert tersebut.


Konsert yang Terlibat

Antara konsert yang terjejas termasuk Festival Muzik Good Vibes (GVF 2024) dan Intimate Concert with Ungu yang dijadualkan di Arena Larkin, Johor. Penganjur festival tersebut telah membatalkan konsert selama dua hari pada 20 dan 21 Julai. GVF 2024 sepatutnya berlangsung di Resort World Awana, Genting Highlands.


Manakala konsert Ungu pula ditunda ke sehari sebelum istiadat berlangsung, iaitu pada 19 Julai 2024.


Semoga penangguhan ini memberikan kita semua kesempatan untuk lebih menghormati dan menyaksikan detik bersejarah negara kita. Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga mendapat maklumat terkini!


Klik butang 'kongsi' sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form