Idea Rakam MV di 'Chinatown' Cetus Fenomena, PM Thailand Puji Lisa Blackpink Bantu Peningkatan Pelancong


Keputusan untuk menjalani penggambaran muzik video terbaharu di Chinatown atau Yaowarat di Bangkok telah mencetuskan fenomena yang luar biasa! Kawasan itu kini dibanjiri pelancong dari seluruh dunia. Perdana Menteri Thailand, Srettha Thavisin, meluahkan rasa syukur dan terima kasih kepada anggota kumpulan Blackpink, Lisa Manoban, yang berjaya menyumbang kepada pertambahan pengunjung di kawasan tersebut.


Srettha turut mengucapkan tahniah kepada Lisa kerana tidak pernah melupakan asal usulnya walaupun kini dia antara bintang terkenal dunia.


"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Lisa kerana mengingati tanah airnya. Yaowarat kini didatangi pelancong yang ramai, rata-rata dari China," katanya.


Sebelum ini, Lisa mencipta fenomena apabila muzik video single bertajuk "Rockstar" yang dilancarkan pada 28 Jun lalu memperoleh 49 juta tontonan hanya dalam tempoh dua hari. Susulan pertambahan kehadiran pengunjung, pihak pembandaran Bangkok terpaksa mengambil pelbagai langkah untuk meningkatkan keselamatan di kawasan tersebut.


Antaranya, meletakkan penghadang lalu lintas bagi memisahkan laluan pejalan kaki dan jalan raya serta menempatkan petugas trafik yang ramai bagi mengawal kesesakan. Selain itu, pekerja pembersihan jalan diarahkan untuk melakukan pembersihan setiap hari demi keselesaan pengunjung yang datang. Fasiliti seperti laluan pejalan kaki, tandas, papan tanda, dan kamera litar tertutup (CCTV) juga mula diperbaiki.


Sebelum penggambaran muzik video berkenaan, Lisa dilaporkan membayar RM2,500 atau 20,000 THB kepada setiap peniaga di kawasan Chinatown untuk menutup kedai lebih awal bagi memberi ruang kepada pihaknya menjalani penggambaran.


Jangan ketinggalan untuk berkongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mari sama-sama kita meriahkan lagi cerita fenomena ini. Klik butang kongsi sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form