B.I Langgar ‘Protokol’ Sebagai Bintang Kpop, Turun Pentas Dekati Peminat... Janji Kembali ke Kuala Lumpur


Kegembiraan yang Tidak Terhingga

Bayangkan kegembiraan penulis ketika diberitahu bakal membuat liputan konsert penyanyi Korea Selatan yang kacak dan berbakat, B.I. Impian menonton persembahan bekas anggota kumpulan iKON ini akhirnya tercapai! Selama ini hanya mampu melihat wajahnya di skrin, tapi kali ini B.I berada betul-betul di depan mata.


Momen Istimewa Bersama Peminat

Tengah syok menyaksikan persembahan B.I, tiba-tiba dia buat kejutan dengan turun ke tempat duduk penonton untuk menyapa peminat. Penulis yang duduk di belakang terus mengeluarkan telefon untuk rakam momen istimewa ini. Tak sangka B.I meluru ke arah tempat duduk media, buat penulis tak keruan! Dekat sangat sampai penulis hampir lupa tugas asal ke konsert itu.


Bintang Kpop yang Mesra

B.I buktikan bahawa tak semua bintang Kpop sukar didekati. Dia langgar protokol ketat untuk berinteraksi dengan peminat. Kemunculan pertama B.I di Malaysia melalui konsert jelajah HYPE UP di Mega Star Arena Kuala Lumpur membuktikan janji yang pernah dia buat kepada peminat di sini.


"Saya sangat gembira dengan keputusan memasukkan Malaysia dalam senarai negara yang akan saya singgah. Nampak saya dah kotakan janji saya bukan? Kali ini, saya berjanji akan kembali ke Kuala Lumpur!" katanya.


Persembahan yang Memukau

3,000 peminat ID yang hadir terpukau melihat B.I menari dan menyanyi sepanjang tiga jam konsert berlangsung. B.I membuktikan dia mampu bergerak solo tanpa iKON. Tenaganya yang luar biasa ditunjukkan dalam 24 buah lagu termasuk BTBT, illa-illa, Tasty, dan Loved.


Kejutan dari B.I dan Leo

B.I turut membawa kejutan dengan menampilkan Leo, artis di bawah syarikat rakamannya, sebagai penyanyi undangan. Duet mereka dalam lagu Pretty Plzzz dan persembahan solo Leo dengan Come Closer dan Ferewell menggemakan suasana dewan.


Lagu Demo Istimewa

Selain itu, B.I juga mempersembahkan beberapa demo lagu yang masih dalam proses rakaman. Dia berjanji lagu-lagu ini bakal dilancarkan tidak lama lagi. "Saya ada beberapa lagu demo yang masih belum siap untuk didengarkan kepada anda semua. Saya janji lagu ini akan saya keluarkan tak lama lagi. Nantikan ya!" katanya.


Kejutan dari Peminat

Pada penghujung konsert, B.I pula yang terkejut apabila peminat menyediakan video istimewa dengan ucapan menyentuh hati. Gelagat peminat meluahkan rasa sayang mereka kepada B.I dengan menyanyikan beberapa rangkap lagu mengundang senyuman dan tawa di wajah penyanyi itu.


Kongsi Kegembiraan Ini!

Jangan lepaskan peluang untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda yang juga peminat B.I. Semoga kegembiraan dan keterujaan ini dapat dirasai bersama. Tekan butang kongsi sekarang dan sebarkan cinta kita kepada B.I!

Previous Post Next Post

Contact Form