Ubai Banyak Luang Masa dengan Anak Lelaki, Shila Amzah Puji Suami Proaktif Sebagai ‘Bapa Sambung’


Setelah mengumumkan bahawa anak sulungnya, Seth Uwais, didiagnosis dengan autism tahap satu, ramai yang meluahkan rasa prihatin terhadap penyanyi Shila Amzah. Ramai yang mendoakan agar Shila tabah dengan berita tersebut dan menganggap dia bertuah kerana dikurniakan anak syurga.


Namun, ada juga yang tertanya-tanya mengenai bekas suaminya, sama ada dia mengetahui tentang keadaan anak mereka. Menjawab persoalan ini, Shila memberitahu bahawa suaminya sekarang, Ubai, adalah individu yang sangat proaktif terhadap Seth sebagai 'bapa sambung'.


Menurut Nurshahila Amir Amzah, 33, Seth memanggil Ubai dengan gelaran papa dan memuji Ubai sebagai seorang yang penyayang.


"Panggilan papa adalah untuk Ubai dan memang Ubai yang mengambil langkah proaktif terhadap Seth sebagai bapa sambung. Untuk menjawab awak, ya, Ubai sangat penyayang terhadap Seth," katanya.


Shila berkongsi perkara ini menerusi Instastory miliknya selepas mendapat pertanyaan peminat tentang bapa kandung Seth.


Keprihatinan Ubai yang Menyayangi Seth

Dalam satu hantaran yang lain, Shila meluahkan rasa syukur dengan kehadiran Ubai yang sama-sama membantu menguruskan Seth. Dia memuji suaminya itu yang bijak mengambil hati dan mampu menguruskan Seth dengan baik.


"Alhamdulillah, syukur sangat. Seth memang sangat memerlukan bimbingan seorang bapa yang baik dan yang betul-betul luangkan masa untuk mengenali dia. Lepas Ubai ada, Sha dah tak sorang-sorang uruskan Seth," kongsinya.


Untuk rekod, Seth merupakan anak daripada perkahwinan Shila bersama Haris Edraki pada 2018, namun hubungan mereka berakhir dengan penceraian pada 2022. Shila kemudian mendirikan rumah tangga dengan pempengaruh media sosial Ubai pada 5 Ogos 2023, dan mereka baru sahaja dikurniakan seorang cahaya mata perempuan bernama Rhea Akira pada 9 Mei lalu.


Kongsi Artikel Ini!

Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Semoga lebih ramai yang dapat memahami dan menghargai usaha serta kasih sayang yang diberikan oleh Ubai dan Shila terhadap anak mereka, Seth. Klik butang kongsi sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form