Hafidz Roshdi Dituduh Culas Bayar Nafkah Anak, Bekas Isteri Dedah Perbualan Lucah


Kecoh di media sosial! Bekas isteri Hafidz Roshdi tampil mendedahkan perbualan lucahnya dengan seorang wanita lain. Namun, pelakon tersebut tidak berdiam diri dan bersuara mengenai tuduhan culas membayar nafkah dua orang anaknya.


Hafidz, atau nama penuhnya Muhammad Hafidz Roshdi, 30, menegaskan bahawa tuduhan tersebut adalah fitnah semata-mata. Beliau juga menekankan bahawa dia sentiasa menjalankan tanggungjawab sebagai bapa kepada dua orang anaknya dengan baik.


“Selama ini saya memilih untuk berdiam diri tapi bila perkara ini sudah mengganggu kerja saya, saya pilih untuk mempertahankan hak saya demi menjaga nafkah anak-anak saya. Kenyataan mengatakan saya culas dan tidak membayar nafkah wajib ke atas anak-anak saya adalah fitnah yang menjijikkan dan pelaku harus malu dengan penipuan," kata Hafidz melalui Instastory miliknya pada pagi Rabu.


Hafidz turut berkongsi beberapa transaksi pembayaran nafkah yang dilakukan sejak hujung tahun 2023 sehingga kini, namun beliau mengaburkan jumlah yang dibayar. Beliau juga menyatakan mempunyai bukti keseluruhan transaksi pembayaran nafkah anak yang sedia untuk digunakan jika perlu.


"Saya dengan jelas ingin menyatakan saya sudah, masih membayar nafkah dan akan terus berusaha menambah nafkah wajib anak-anak tanpa culas dan elak dari tertunggak," ujarnya.


Sebelum ini, bekas isterinya, Shuhada atau Nurul Shuhada Mat Shukri, 30, menuntut agar Hafidz melaksanakan tanggungjawab sebagai bapa kepada anak-anak mereka. Shuhada mendakwa bahawa beliau sudah meminta nafkah anak secara peribadi namun diabaikan, menyebabkan dia memilih untuk bersuara di media sosial.


Untuk rekod, Shuhada dan Hafidz mendirikan rumah tangga pada 30 April 2016 dan mereka sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam, Selangor pada 27 Julai tahun lalu. Mereka memiliki dua orang cahaya mata iaitu Humairah, 7, dan Umar, 4 tahun.


Menarik, bukan? Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga tahu apa yang sedang berlaku! Teruskan mengikuti perkembangan terbaru di blog ini untuk lebih banyak berita sensasi dan cerita menarik.

Previous Post Next Post

Contact Form