Syasya ‘Curi’ Koleksi Tudung Ibu, Perlahan-lahan Ubah Penampilan... Lebih Tenang Selepas Berhijab


Syasya, bekas anggota kumpulan Dolla, kini menjadi perhatian ramai dengan penampilan terbaharu bertudungnya. Pemilik nama penuh Noor Syasya Afiqah Shahrizal ini telah lama menyimpan hasrat untuk menutup aurat, tetapi tuntutan kerja menghalangnya.


"Sebenarnya, saya sudah lama terfikir untuk bertudung. Namun, kerana kerja, rasanya tidak sesuai. Apabila saya keluar daripada Dolla, saya rasa ia adalah masa terbaik berbuat demikian," kata Syasya dengan senyuman.


Syasya mula bertudung sejak sambutan Hari Raya Aidilfitri pada April lalu dan video beliau bertudung menjadi tular di media sosial.


Hijrah dengan Tudung Ibu

Syasya menceritakan pengalaman awalnya berhijab. “Ketika awal berhijab, saya ‘rembat’ salah satu koleksi tudung ibu. Kena tengok dulu gaya yang sesuai. Sekarang ini semakin banyak membeli tudung baru,” katanya sambil ketawa.


Pakaian lama Syasya juga diberi kepada adiknya yang masih kecil. Beliau mengaku rasa lebih tenang selepas berhijab dan suaminya, Nasrullah Mohd Sapie, banyak memberi nasihat.


Pasangan ini bernikah pada 20 April lalu dan diraikan dalam dua majlis resepsi yang berlangsung meriah di Shah Alam pada Sabtu lalu.


Fokus Pada Kehidupan Baharu

Syasya menegaskan bahawa dia tidak akan melupakan sokongan peminat meskipun merancang untuk memperlahankan kerjaya seni.


"Pastinya ramai nak tahu tentang kehidupan saya sekarang, jadi jika ada masa lapang saya akan kongsi di media sosial. Sekarang ini juga saya mahu lebih fokus untuk tamatkan pengajian," jelasnya.


Seronok baca kisah Syasya? Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda! Sama-sama kita sokong Syasya dalam perjalanan baharu hidupnya.

Previous Post Next Post

Contact Form