Sharnaaz Ahmad dan Isu 'SPM 700A': Jangan Melenting, Fahami Maksud Sebenar


Sharnaaz Ahmad Sentuh Isu Keputusan SPM, Ramai Netizen Melenting

Pandangan dan nasihat pelakon popular, Sharnaaz Ahmad, kepada lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) baru-baru ini telah menimbulkan perasaan kurang senang dalam kalangan netizen. Ramai yang meluahkan rasa tidak puas hati dan melenting dengan kenyataan tersebut.


Namun, Sharnaaz, 39, tidak cepat melatah dengan kecaman yang dilemparkan. Menurutnya, hanya mereka yang memahami maksud sebenar di sebalik kata-katanya tidak akan melenting dan mampu melihat kebenaran dalam nasihatnya.


"Aku rasa yang faham maksud aku tak akan trigger pun, yang panas itu mesti ada tergelincir dekat mana-mana. Enjoy semua. Awak semua tahu yang saya betul!," kata Sharnaaz dengan tenang.


Fahami Maksud Sebenar di Sebalik Komen Sharnaaz

Sharnaaz menjelaskan perkara itu menerusi ciapan di aplikasi X sebagai balasan kepada hantaran seorang pengguna yang tidak bersetuju dengan pandangannya. Individu tersebut menegaskan bahawa jika seseorang mendapat 700A dalam keputusan SPM, itu adalah hasil daripada usaha keras mereka dan bukannya kerana mereka pemalas.


Kenyataan Sharnaaz yang menarik perhatian ramai sebelum ini adalah tentang pentingnya sikap rajin dalam mencapai kejayaan. Katanya, keputusan cemerlang dengan 700A sekali pun tidak akan membawa apa-apa makna jika seseorang itu malas.


"Paling penting kalau 700A sekali pun, kalau anda pemalas, tak guna. Walau dapat 7E sekali pun, kalau usaha cara duit akan menjadi," ujarnya dengan tegas.


Kongsi Artikel Ini dengan Kawan-Kawan Anda!

Setuju atau tidak dengan pandangan Sharnaaz Ahmad, yang penting adalah kita semua berusaha untuk memahami maksud sebenar di sebalik setiap kata-kata nasihat. Jadikan ini sebagai bahan perbincangan yang menarik dan bermanfaat dengan kawan-kawan anda. Jangan lupa untuk kongsi artikel ini di media sosial anda!


Teruskan mengikuti blog kami untuk lebih banyak artikel menarik dan terkini. Kongsi pendapat anda di ruangan komen dan jangan lupa untuk tekan butang 'share'!

Previous Post Next Post

Contact Form