Aeril Zafrel: Anak Istimewa Ladang Pahala - Bagaimana Ibu Bapa Boleh Membuat Perbezaan



Pelakon terkenal Aeril Zafrel, yang juga dikenali sebagai Suhairil Sunari, berkongsi pandangannya tentang betapa bertuahnya ibu bapa yang dikurniakan anak istimewa seperti autisme. Menyedari cabaran yang dihadapi oleh ibu bapa ini, Aeril menekankan betapa pentingnya mendapatkan rawatan seawal mungkin untuk anak-anak istimewa.


"Kita tidak berada ditempat mereka, jadi tak boleh sewenang-wenangnya kita cakap sabar. Ada ibu bapa yang tak boleh terima anak mereka autisme dan tidak membawa anak mendapatkan rawatan sewajarnya. Mungkin juga sebab mereka malu tapi bagi saya kalau sudah nampak sebarang simptom segeralah mendapatkan rawatan," - Aeril Zafrel.


Aeril yang ditemui di sidang media pelancaran novel adaptasi filem "Abnormal Buas" di Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur pada Sabtu lepas, menyarankan agar ibu bapa segera merujuk pakar apabila mengesan sebarang tanda-tanda autisme pada anak mereka.


Dia juga melihat situasi ini dari sudut yang lebih positif, dengan menyatakan bahawa memiliki anak autisme sebenarnya adalah satu bentuk rezeki dan peluang untuk mengumpul pahala.


"Jika kita ditakdirkan dikurniakan anak autisme, anggaplah itu ladang pahala kita," tambahnya.


Sebagai seorang bapa, walaupun tidak mempunyai anak istimewa, Aeril percaya bahawa kasih sayang dan perhatian yang tidak berbelah bahagi harus diberikan kepada semua anak-anak.


Aeril juga berkongsi berita mengenai filem terbarunya, "Abnormal Buas," yang akan ditayangkan pada 20 Jun ini. Filem ini turut dibintangi oleh Kodi Rasheed, Jalil Hamid, dan Datuk Ahmad Tarmimi Siregar, dan merupakan naskhah kedua terbitan Respected Netizen Sdn Bhd selepas "Sabda Kekasih."


Aeril dan isterinya, Wawa Zainal, telah mendirikan rumah tangga sejak 2013 dan dikurniakan empat cahaya mata, Ahmad Fakhruddin Attar (10 tahun), Hayla Maghfiratul Adzkiyaa (8 tahun), Ayya Soffya (4 tahun), dan Muhammad Fahri (3 tahun).


Jom Kongsi Kisah Inspirasi Ini!

Mari sebarkan mesej positif ini kepada rakan-rakan anda. Tekan butang kongsi dan bantu ibu bapa lain untuk melihat anak istimewa mereka sebagai satu rahmat dan ladang pahala.

Previous Post Next Post

Contact Form