Boleh Tahan 'Cringe'! Netizen Reaksi Lawak Dengar Meerqeen Bercakap Indonesia


Pelakon KL Bercakap Indonesia: Lawak atau Berani?

Hai korang! Korang pernah tak rasa 'cringe' bila tengok artis kegemaran cuba cakap dalam bahasa lain? Haa, itulah yang berlaku pada Meerqeen atau nama penuhnya Muhammad Shameer Shauqeen, yang cuba cakap bahasa Indonesia dalam drama Modus Operandi. Umur baru 23, tapi dah berani cabar diri, hebat kan?


Tapi, ramai yang kata percubaan dia kurang berjaya. Dalam video tular kat platform X, Meerqeen nampak macam kaku je bila bertutur bahasa Indonesia. Slanga KL dia tetap jelas kedengaran! Tambah lagi, ada babak dia bertengkar dengan teman wanita, yang buat ramai netizen rasa 'cringe'.


Reaksi Netizen: Ada yang Malu, Ada yang Sokong!

Korang mesti nak tahu apa komen netizen, kan? Meh kita tengok sikit. Ada yang rasa malu dan geli hati tengok percubaan Meerqeen ni. Contohnya, ada yang komen:


"Jujurnya rasa 'cringe' dengar cara dia bercakap dalam bahasa Indonesia. Kenapa tak cakap bahasa Melayu saja?"

"Cukup ketua kami malu! Pekat betul loghat KL dia."

Tapi jangan risau, ada juga yang puji keberanian Meerqeen:


"Tak salah kalau dia nak cakap KL saja, artis Indonesia pun ramai cakap bahasa dia orang."

"Itu namanya dia sahut cabaran. Yang penting dia mencuba."

Kesimpulan: Apa Kata Anda?

Walaupun ada yang 'cringe', ada juga yang anggap percubaan Meerqeen ni sesuatu yang patut dibanggakan. Lagipun, tak ramai yang berani cuba benda baru macam ni. Kita patut bagi dia kredit sebab berani keluar dari zon selesa, kan?


Kalau korang nak tahu lebih lanjut tentang drama Modus Operandi yang dihasilkan pada tahun 2022 tu, bolehlah tengok sendiri lakonan Meerqeen. Mana tahu, korang boleh bagi komen sendiri nanti!


Call to Action: Kongsi Artikel Ini!

Apa pendapat korang tentang Meerqeen dan percubaan dia ni? Jom share artikel ni dengan kawan-kawan korang dan bincangkan bersama. Klik butang kongsi sekarang dan mari kita lihat reaksi mereka! Jangan lupa tinggalkan komen korang juga. 😊📲


Seronok kan? Jangan lupa kongsi artikel ni dengan kawan-kawan dan bagi tahu apa pendapat korang! #Meerqeen #DramaIndonesia #ModusOperandi


Previous Post Next Post

Contact Form