Senang Nak Gadai Masa Sesak, Adira Nasihat Jadikan Emas Sebagai Pelaburan




Suka hati kita kadang-kadang diperlukan sekarang untuk membelanjakan wang, penyanyi Adira memberi nasihat agar pelaburan emas boleh membantu ketika memerlukan. Adira atau Siti Adira Suhaimi, 32, berkata, membeli dan menyimpan emas sebagai pelaburan adalah salah satu cara terbaik untuk mendapatkan wang tunai dalam keadaan darurat. Ini kerana transaksi mudah dilakukan menerusi kedai pajak yang beroperasi setiap hari.


"Daripada membeli perkara lain, lebih baik beli emas kerana ia boleh membantu kita dalam keadaan susah. Kedai pajak sentiasa buka, tetapi bank mungkin tutup pada hujung minggu. Jadi, ini adalah cara yang paling cepat untuk mendapatkan wang," katanya.


Adira berkongsi pandangan ini melalui video yang dimuat naik di laman TikTok.


Dia juga menyarankan untuk lebih banyak menyimpan emas sebagai pelaburan berbanding membeli barang-barang peribadi lain.


"Dengarlah nasihat saya... kalau kita nak simpan, lebih baik beli emas," ujarnya.


Adira sebelum ini telah melancarkan koleksi perhiasan sendiri dalam kerjasama dengan syarikat perhiasan. Cincin emas yang dikenali sebagai 'Cincin Adira' turut mendapat sambutan hangat di kalangan wanita dan menjadi pilihan ramai.


Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda jika anda berasa ianya bermanfaat!

Previous Post Next Post

Contact Form