"Ruhainies dan Aliff Aziz? Ibu Terima Kalau Itu Jodoh Mereka!"




Selepas menafikan khabar angin mengenai perkahwinan Aliff Aziz dan Ruhainies di Thailand, ibu kepada aktor tersebut, Siti Hafiz Basharahil, kini memberikan respon yang berbeza. Katanya, jika memang itu adalah ketentuan Allah, dia tidak akan menghalangnya.


"Ramai yang cakap kami nak kahwinkan Aliff di selatan Thailand. Kalau itu yang terbaik, kita doakan yang terbaik. Bukankah jodoh, pertemuan, ajal, maut, perkahwinan, dan penceraian semua di tangan Allah?" katanya dalam satu hantaran video di Instagram pada Sabtu lalu.


Doa Ibu dan Harapan


Siti Hafiza meminta orang ramai untuk mendoakan yang terbaik buat anaknya, Aliff. "Kalau dah jodoh, ramai orang yang akan mendoakan kebahagiaan mereka!" tambahnya.


Sebelum ini, dia menafikan dakwaan bahawa dia merancang untuk mengahwinkan Aliff dengan Ruhainies di Thailand dan meminta semua pihak berhenti menyebarkan fitnah mengenai keluarganya. "Saya juga tertanya-tanya siapa yang buat temubual dengan saya. Cukuplah dengan cerita-cerita macam ini. Kita maafkan semua yang terlibat," ujarnya.


Aliff dan Bella: Sejarah dan Penceraian


Untuk rekod, ibu kepada Aliff, Siti Hafiza, kembali aktif di Instagram selepas penceraian Aliff dan Bella Astillah selesai. Pada 13 Jun lalu, Aliff dan Bella sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Bella memfailkan permohonan cerai pada 13 Mac selepas Aliff didakwa berkhalwat dengan Ruhainies pada 9 Mac 2024.


Pasangan Aliff dan Bella mendirikan rumah tangga pada 9 September 2016 dan mempunyai dua anak, Ayden Adrean (7 tahun) dan Ara Adreanna (4 tahun). Mereka pernah bercerai pada 16 Mei 2019 kerana beberapa kali Aliff didapati curang, namun kembali rujuk dalam tempoh idah.


Suka dengan artikel ini? Jangan lupa kongsi dengan kawan-kawan!


Kongsikan kisah menarik ini di media sosial anda. Tekan butang 'Share' dan berikan pandangan anda di ruangan komen. Mana tahu, mungkin ada yang mendapat inspirasi atau pengajaran daripada kisah ini!

Previous Post Next Post

Contact Form