Kamal Bakar Sedang Nazak: Keluarga Diminta Bersedia




Pelakon terkenal, Kamal Bakar, kini berada dalam keadaan nazak selepas ditidurkan akibat komplikasi kanser paru-paru. Anaknya, Muhammad Hanis Kamaruldzaman, 35, memberitahu denyutan jantung bapanya semakin lemah dan keluarga telah diminta bersedia untuk sebarang kemungkinan yang bakal terjadi.


"Ayah tengah nazak sekarang. Kanser dan strok yang dihidapinya semakin teruk, dan kuman sudah merebak," kata Hanis ketika dihubungi kami pada Sabtu. "Doktor memaklumkan bila-bila masa sahaja denyutan jantungnya boleh berhenti."


Pada 17 Jun lalu, Hanis berkongsi bahawa bapanya sudah berada dalam keadaan separuh sedar selepas dua minggu ditidurkan akibat komplikasi kanser paru-paru. Kamal yang sudah mula menggerakkan anggota badannya terpaksa diikat tangannya bagi mengelakkan dia mencabut mesin bantuan pernafasan.


Kamal, 62, disahkan menghidap kanser sejak April lalu dan dikejarkan ke Hospital Melaka pada 3 Jun selepas keluarganya bimbang dengan perubahan sikap yang ditunjukkannya. Walaupun enggan bercakap dengan sesiapa, Kamal tidak menunjukkan sebarang tanda dia sedang sakit. Bagaimanapun, beliau ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) dan ditidurkan akibat komplikasi kanser dan kekurangan oksigen.


Kisah sedih ini pastinya menyentuh hati ramai, dan kami berharap agar keluarga Kamal diberi kekuatan dalam menghadapi ujian ini. Jangan lupa untuk berkongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda supaya lebih ramai dapat mendoakan kesejahteraan Kamal Bakar dan keluarganya.


Jom kongsi artikel ini dengan kawan-kawan!

Previous Post Next Post

Contact Form