Khabar Angin Aliff Aziz dan Ruhainies Kahwin di Thailand, Ibu Mohon Henti Sebar Fitnah - “Jangan Jadi Orang Suruhan...”


Ibu kepada pelakon popular Aliff Aziz, Siti Hafiza Basharahil, meluahkan rasa kecewa dengan khabar angin yang mengatakan beliau bercadang mengahwinkan anaknya dengan aktres Ruhainies di Thailand.


Dalam satu hantaran di Instagram pada hari Sabtu, Siti Hafiza menganggap tindakan menyebarkan fitnah tersebut sebagai perbuatan yang sia-sia dan tidak berbaloi untuk dijawab di akhirat nanti.


"Jangan jadi orang suruhan, tidak berbaloi di akhirat kelak. Alhamdulillah," tulisnya.


Fitnah Tidak Berasas

Siti Hafiza turut memaparkan tangkap layar berita palsu bertajuk 'Siti Hafiza ibu Aliff Aziz bercadang nak kahwinkan Ruhainies dan Aliff di Thailand tahun ini'. Beliau meminta pihak yang tidak bertanggungjawab supaya berhenti menyebarkan cerita dan spekulasi tidak benar tentang keluarganya.


"Allahuakbar, sudah-sudahlah menabur cerita dan fitnah!"


Kes Penceraian Aliff dan Bella

Isu ini timbul selepas Siti Hafiza mengaktifkan semula akaun Instagramnya sejurus kes penceraian antara Aliff dan Bella Astillah selesai. Pada 13 Jun lalu, Aliff dan Bella sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Bella memfailkan permohonan cerai secara ekspres terhadap Aliff pada 13 Mac lalu susulan pelakon itu dicekup berkhalwat dengan Ruhainies di sebuah kondominium di ibu negara pada 9 Mac 2024.


Untuk rekod, Aliff dan Bella mendirikan rumah tangga pada 9 September 2016 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata, Ayden Adrean, 7, dan Ara Adreanna, 4 tahun. Pasangan ini juga pernah bercerai pada 16 Mei 2019 selepas Aliff beberapa kali curang namun kembali rujuk ketika dalam tempoh idah.


Sama-sama Henti Sebar Fitnah!


Jom kita bersama-sama hentikan penyebaran fitnah dan berita palsu. Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan untuk menyedarkan semua tentang kepentingan menjaga maruah dan kebenaran. Tekan butang kongsi sekarang dan bantu sebarkan kebenaran! 📲✨

Previous Post Next Post

Contact Form