Pertama Kali Ke Pulau Pinang, Ungu Kenyang Makan Nasi Kandar... Terharu 10,000 Peminat Banjiri Konsert


Selepas 28 tahun beraksi dalam dunia muzik, kumpulan popular Indonesia, Ungu, masih berbisa dan mampu memikat hati peminat di Malaysia! Pada Ahad lalu, Ungu berjaya menghimpunkan 10,000 penonton di Intimate Concert With Ungu yang diadakan di Spice Arena, Pulau Pinang.


Pertama kali menghiburkan peminat di utara tanah air, kumpulan berkenaan meluahkan rasa terharu dan terima kasih atas sokongan luar biasa daripada penonton. Mereka juga sempat berseloroh tentang kegembiraan dapat berkunjung ke tempat asal nasi kandar dan menikmati hidangan tersebut sepanjang berada di Pulau Pinang.


"Terima kasih Pulau Pinang! Pertama kali berkunjung ke tempat asalnya nasi kandar. Kami semua sangat senang malah kenyang sepanjang berada di sini," kata mereka menerusi hantaran di Instagram.


Konsert yang bermula pada pukul 8 malam tidak menghampakan apabila Ungu memberikan persembahan selama empat jam. Spice Arena bergema dengan 20 buah lagu popular mereka seperti "Cinta Dalam Hati", "Bila Tiba", "Jika Itu Yang Terbaik", "Demi Waktu" dan "Luka Disini".


Sorakan peminat semakin kuat apabila vokalisnya, Pasha, tampil dengan lagu-lagu seperti "Andai Ku Tahu", "Demi Waktu", "Tercipta Untukmu" dan "Kekasih Gelap". Peminat juga tidak ketinggalan menyanyi bersama lagu-lagu ikonik band tersebut.


Selain Pasha sebagai vokalis, Ungu yang ditubuhkan pada 1996 turut dianggotai oleh Enda (gitar), Oncy (gitar), Makki (bass) dan Rowman (dram).


Tidak hanya lagu hit mereka, Ungu turut mengambil hati peminat dengan mempersembahkan lagu "Suci Dalam Debu" yang asalnya dinyanyikan oleh kumpulan Iklim.


Melihat sambutan luar biasa penonton, pengarah urusan Menara Network, Datuk Razif Asmuni selaku penganjur memberitahu bahawa ini bukan kali terakhir Ungu beraksi di Malaysia.


Sebaliknya, kumpulan tersebut akan menjejakkan kaki ke Malaysia pada Julai ini bagi menghiburkan peminat di Selangor dan Johor. Ungu bakal muncul dengan persembahan di Agro Exposition Park Serdang (Maeps) pada 14 Julai dan kemudian ke Stadium Larkin, Johor pada 20 Julai 2024.


Kalau korang tak nak ketinggalan, pastikan untuk tanda kalendar dan ajak kawan-kawan korang untuk menyaksikan persembahan hebat ini. Jangan lupa kongsi artikel ini dengan rakan-rakan supaya mereka juga dapat merasai keterujaan menanti konsert Ungu!

Previous Post Next Post

Contact Form