Celine Dion Nyaris Maut Akibat Ambil Ubat Berlebihan


PENYANYI terkenal, Celine Dion, baru-baru ini mendedahkan detik cemas dalam hidupnya apabila dia nyaris maut akibat mengambil ubat jenis valium secara berlebihan. Ubat tersebut diambilnya untuk merawat penyakit stiff person syndrome yang dihidapinya.


Celine, yang kini berusia 58 tahun, berkata dia terpaksa mengambil ubat kawalan tersebut dalam jumlah yang banyak bagi mengelakkan gejala penyakitnya muncul ketika dia mengadakan persembahan pentas.


"Saya mengambil sekitar 80mg hingga 90mg valium sehari. Itu baru satu jenis ubat. Saya tak mahu kedengaran dramatik tetapi ia hampir meragut nyawa saya.


"Saya perlu telan ubat-ubatan tersebut untuk membolehkan saya berfungsi seperti manusia biasa, tak kisahlah berapa pil saya kena telan sebab persembahan perlu diteruskan," katanya.


Pengakuan ini dikongsi Celine menerusi dokumentari "I Am Celine" yang disiarkan di platform penstriman Prime. Dokumentari tersebut turut memaparkan detik-detik Celine mengalami sawan kerana kepenatan selepas mengadakan persembahan buat kali pertama dalam tempoh dua tahun.


Penyanyi lagu "My Heart Will Go On" itu juga menjelaskan dia tidak berupaya mengawal fizikalnya namun tetap berusaha tampil normal di hadapan peminat.


"Setiap kali penyakit ini menyerang, saya rasa malu. Apatah lagi orang tahu yang saya tak boleh kawal badan saya sendiri.


"Saya nak menyanyi... Kalau tak boleh berlari, saya akan berjalan. Kalau tak boleh berjalan, saya cuba merangkak," katanya.


Artikel ini pasti mengejutkan ramai peminat Celine Dion. Jangan lupa untuk kongsi cerita ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga tahu kisah inspirasi di sebalik tabir kehidupan seorang bintang. 🌟


Jangan Lupa Kongsikan Artikel Ini Dengan Kawan-Kawan Anda!

Previous Post Next Post

Contact Form