Noraniza Idris Bangkit dengan Konsert Qalam Selama 3 Hari: Jangan Lepaskan Peluang Ini!


Noraniza Idris Bangkit Lagi dengan Konsert Qalam


Hai semua! Pasti ramai yang masih ingat bagaimana penyanyi kesayangan kita, Noraniza Idris, terpaksa membatalkan Konsert Malai Solo dua tahun lalu. Tapi jangan risau, kerana kali ini, Noraniza kembali dengan penuh semangat dan lebih hebat melalui Konsert Qalam yang akan berlangsung selama tiga hari!


Noraniza, yang kini berusia 55 tahun, tidak pernah putus asa walaupun pernah kecewa. Dia masih menyimpan harapan tinggi untuk merealisasikan impiannya suatu hari nanti.


"Saya masih berharap Konsert Malai Solo dapat diadakan. Itu memang impian saya sejak dulu lagi. Sebelum ini, nak jadikan ia satu realiti tak berjaya sebab dana yang tak mencukupi dan nasib pula tak baik kena tipu dengan penaja-penaja. Mungkin belum rezeki saya di situ," kata Noraniza kepada kami.


Fokus Baru Noraniza: Menaikkan Irama Malaysia

Noraniza memang seorang yang kuat dan tabah. Walaupun sering berdepan kegagalan, beliau tidak mudah putus asa. Fokusnya kini ialah untuk kembali mewarnai industri muzik Malaysia dan memikul tanggungjawab besar selepas pemergian komposer terkenal, Allahyarham Pak Ngah.


"Saya dah biasa berdepan kegagalan berkali-kali sehingga saya pun dah 'tepu'. Walaupun agak lambat untuk bangkit, saya tidak jadikan ia sebagai 'kudis'. Saya rasa saya kena buat sesuatu, irama Malaysia ini perlu ada penggerak yang berani ke depan," jelasnya dengan penuh semangat.


Noraniza turut menyokong mana-mana penggiat irama Malaysia yang ingin mengangkat genre tersebut ke peringkat lebih tinggi.


"Kalau ada orang lain yang boleh bawa irama Malaysia di pentas sebesar Malai Solo itu, saya sokong dan bersyukur. Mungkin itu rezeki dia. Tetapi jika masih ada yang belum buat, mungkin masih ada harapan untuk saya lagi," tambahnya lagi.


Konsert Qalam: Jangan Lepaskan Peluang Ini!

Untuk menebus kekecewaan lalu, Noraniza akan tampil dalam Konsert Qalam yang akan berlangsung dari 27 hingga 29 September tahun ini. Konsert ini bakal mengetengahkan konsep 'konsert dalam pertandingan' yang menghimpunkan kumpulan tarian etnik yang layak ke peringkat kebangsaan untuk mengiringi persembahannya.


"Saya ada buat pendekatan baharu untuk konsert ini di mana dari segi kandungan ia serupa tetapi koreografi berbeza mengikut hari persembahan. Dalam 12 segmen, lapan segmen persembahan saya akan diiringi peserta yang bertanding di peringkat kebangsaan," katanya lagi.


Konsert ini dianjurkan oleh Tatih Seni Academy dengan sokongan Kementerian Pelancongan Seni dan Budaya dan akan diadakan di Panggung Bangsawan, Melaka. Tiket boleh didapati pada harga serendah RM99 hingga RM249 di laman web Ilassotikets bermula Khamis.


Jangan Ketinggalan!

Jadi, apa tunggu lagi? Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan persembahan hebat Noraniza Idris dalam Konsert Qalam! Pastikan anda dapatkan tiket segera dan ajak kawan-kawan untuk turut serta.


Jom kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda dan mari kita bersama-sama sokong irama Malaysia!

Previous Post Next Post

Contact Form