Konsert Terakhir Awie: Monolog, Teatrikal & Kisah Inspirasi Perjalanan Anak Seni


Lebih dari 30 tahun sebagai penghibur, penyanyi Datuk Awie telah melalui pelbagai kisah manis dan pahit dalam kariernya. Konsert terbarunya yang bakal berlangsung pada 3 Ogos depan di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur (WTC) menjanjikan pengalaman istimewa dengan konsep monolog dan teatrikal yang mengisahkan perjalanan beliau sebagai anak seni.


Kenangan Pahit yang Membekas

Dalam satu temu bual, Awie atau Ahmad Azhar Othman, 56, berkongsi tentang pemergian ibunya, Allahyarham Azizah Abdul Hamid, pada 12 Disember 2014 yang sangat meninggalkan kesan dalam hidupnya. Walaupun sedang bersedih, beliau tetap meneruskan persembahan teater "Takhta Tiga Ratu" sehari selepas pemergian ibunya.


"Paling menyedihkan adalah waktu pemergian ibu tersayang. Hari ibu saya meninggal dunia, sebelah malamnya saya sudah kena naik atas pentas teater Takhta Tiga Ratu arahan Erma Fatima. Tapi kerana Erma ada rasa simpati, malam itu saya dapat selesaikan tanggungjawab saya sebagai seorang anak dan persembahan itu ditunda," cerita Awie.


Perjalanan Karier yang Penuh Inspirasi

Pada konsert ini, Awie akan berkongsi lebih banyak kisah yang tidak diketahui peminat tentang perjalanan hidupnya sebagai seorang penyanyi. Dia mahu penonton merasai perasaan sebenar di sebalik senyuman yang dipamerkannya ketika di atas pentas.


"Konsert kali ini saya nak beri penonton merasai keluhan menjadi seorang penyanyi. Banyak perkara yang kita terlepas pandang dan banyak benda perlu dikorbankan. Kesedihan orang tak nampak sebab tugas kita menghiburkan penonton. Saya mahu hiburkan orang tapi apa di dalam hati ketika itu tiada siapa tahu," kata Awie.


Konsert Istimewa yang Tak Boleh Dilepaskan

Konsert ini merupakan konsert solo terakhir Awie dengan gabungan monolog dan persembahan teatrikal. Ia bakal menjadi kenangan manis buat semua peminat dengan tema dan konsep unik yang tidak pernah dipersembahkan sebelum ini. Pada konsert itu juga, Awie akan mempersembahkan lebih daripada 20 buah lagu popular dari album solonya seperti "Awie" (1994), "O-Tak" (1996), "Satu" (1998), "Rentap" (2000) dan "Santai" (2005).


Sambutan Hangat & Tiket Tambahan

Awie terkejut apabila tiga kategori tiket iaitu Platinum (RM418), Gold (RM288) dan Silver (RM218) habis terjual dalam masa beberapa jam. Oleh kerana permintaan yang tinggi, kategori tiket baru iaitu Ruby (RM518) telah dibuka untuk peminat.


"Saya terperanjat apabila dimaklumkan tiga kategori utama tiket habis dijual hanya dalam masa beberapa jam. Oleh kerana permintaan tinggi daripada peminat, kami membuka kategori baru agar peminat yang tak sempat buat pembelian, boleh mendapatkan tiket," tambah Awie.


Jangan Ketinggalan!

Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan konsert yang penuh emosi dan inspirasi ini. Beli tiket anda sekarang di laman web Pixeltix dan kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda agar mereka juga tidak ketinggalan!

Previous Post Next Post

Contact Form