"Kenapa Tutup Jumlah Bayaran?” - Shuhada 'Menggila' Sebab Nafkah Anak, Doa Hafidz Roshdi Terima Balasan Allah


Shuhada Mengamuk Kerana Nafkah Anak Tak Cukup!

Baru-baru ini, tindakan pelakon Hafidz Roshdi yang menutup jumlah amaun bayaran nafkah anak-anak dalam satu perkongsian di Instagram mencetuskan kontroversi. Bekas isterinya, Nurul Shuhada Mat Shukri, 30, mendakwa Hafidz tidak memberikan nafkah mencukupi untuk anak-anak mereka.


Menurut Shuhada, Hafidz menggabungkan bayaran untuk beberapa bulan dan bukannya memberikan nafkah seperti yang ditetapkan mahkamah. "Kenapa tutup jumlah bayaran? Kenapa nak kena gabungkan bulan? Lepas tu bayar satu kali sahaja? RM100 sahaja, setiap kali bayar RM100 sebab itu saya menggila, macam mana saya nak survive?" katanya kepada kami.


Doa Shuhada Untuk Hafidz

Shuhada turut mendoakan agar Hafidz menerima balasan daripada Allah atas perbuatannya termasuklah menggelarkan dirinya seorang janda di media sosial. "Saya serahkan segalanya kepada Allah untuk membalas semuanya. Terima kasih kerana jandakan saya dan letak muka saya jadi anjing," katanya.


Kenyataan Balas Hafidz Roshdi

Hafidz atau Muhammad Hafidz Roshdi, 30, memuat naik semula hantaran artikel kami dengan menutup nama Shuhada dan menulis sebagai janda pemfitnah dan penipu. Dia juga menggantikan foto wajah Shuhada dengan emoji binatang (anjing). Hafidz meminta bekas isterinya itu mengemukakan bukti atas dakwaan dia menyebarkan dokumen mahkamah dan menyifatkan Shuhada telah menutup pintu rezekinya.


Laporan Polis & Tindakan Susulan

Hafidz memaklumkan dia sudah membuat laporan polis supaya bekas isterinya itu tidak terus menyebarkan fitnah terhadap dirinya. Sementara itu, Shuhada juga tampil membuat laporan polis selepas mendakwa Hafidz mendedahkan dokumen mahkamah berkaitan kes mereka di media sosial.


Konflik Berterusan

Sebelum ini, kecoh di media sosial apabila Hafidz dan Shuhada saling berbalas kenyataan termasuk isu nafkah anak yang dikatakan tidak berjalan secara baik. Malah Shuhada juga secara terbuka mendedahkan perbualan lucah antara Hafidz dengan seorang wanita di Instagram miliknya.


Shuhada hanya memberi amaran kepada Hafidz agar tidak mengulangi perbuatan tersebut dan terus menyelesaikan isu antara mereka hanya di mahkamah.


Latar Belakang Perkahwinan

Hafidz dan Shuhada mendirikan rumah tangga pada 30 April 2016 dan mereka sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam pada 27 Julai 2023. Mereka dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Humairah, 7, dan Umarr, 4 tahun. Hafidz kemudiannya bernikah dengan wanita pilihannya iaitu Atira Yuhada pada 15 Disember tahun lalu.


Jom kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda di media sosial. Tekan butang share dan sama-sama kita sebarkan kisah ini!

Previous Post Next Post

Contact Form