Kenapa Baru Sekarang Menggelupur? Shahida Dah Bagi Peluang, Mana Hilangnya Peguam Melati?


Apa Sebenarnya Yang Berlaku?

Usahawan terkenal, Datin Seri Nur Shahida, baru-baru ini tampil menjawab kenyataan bekas pembantunya, Melati, yang mendakwa tidak mempunyai sumber kewangan yang cukup untuk melantik peguam bagi prosiding komital yang difailkan terhadapnya. Persoalan timbul di mana peguam Melati yang sebelum ini pernah mewakilinya dalam kes saman fitnah?


Shahida meragui kenyataan Melati tersebut kerana wanita berkenaan pernah diwakili oleh peguam yang hebat ketika berdepan kes saman fitnah sebelum ini. "Lepas dah kalah kes, peguam pun hilang. Masa bicara kes dia ada peguam dan bukan calang-calang orangnya. Saya tak pasti mana perginya peguam dia dan kenapa hari ini (Khamis) dia tidak diwakili," kata Shahida.


Shahida Beri Penjelasan

Shahida berkongsi perkara tersebut di Instagram miliknya selepas Mahkamah Sesyen Shah Alam, Selangor memberi tempoh sebulan bagi Melati melantik peguam. Dia hadir di mahkamah bagi prosiding komital yang difailkan oleh Shahida dan suaminya, Datuk Seri Aliff Syukri.


Menurut Shahida, pihaknya telah memberi ruang untuk Melati berbincang mengenai kes fitnah sebelum ini. "Ini bukan isu tiada pertimbangan. Saya pernah mesej peribadi bertanya kenapa dia buat begitu namun tiada respon. Masa dah dapat keputusan mahkamah dan dia diminta mohon maaf pun dia tidak buat. Lepas tindakan penjara kenapa baru menggelupur," ujarnya.


Harapan Melati

Sebelum ini, Melati ketika ditemu bual oleh kami  berharap agar kes ini dapat diselesaikan antara mereka tanpa melibatkan mahkamah. Namun, mahkamah menetapkan 30 Julai depan sebagai tarikh sebutan semula kes berkenaan.


Latar Belakang Kes

Kes saman fitnah yang melibatkan Melati dan bekas majikannya bermula pada 2021 sebelum mahkamah memberi kemenangan kepada pihak Aliff pada Oktober 2023. Susulan keputusan itu, pada 29 Mei lalu, Melati tampil membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Shahida atas fitnah yang dilakukan kira-kira lima tahun lalu.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mari kita sama-sama ambil tahu dan ikuti perkembangan kes ini. Siapa tahu, mungkin ada pengajaran berharga yang boleh kita pelajari. Share sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form