Fourtwnty Terharu Peminat Malaysia Batal Hasrat Bunuh Diri Selepas Dengar Lagu Mereka, Anggap Sebagai Memori Indah


Kumpulan muzik Indonesia, Fourtwnty, meluahkan rasa sebak apabila mengetahui ada peminat dari Malaysia membatalkan hasrat membunuh diri selepas mendengar dua lagu mereka iaitu "Mencintai Traumaku" dan "Larasuka".


Bersyukur kerana karya mereka mampu membawa aura positif kepada pendengar, vokalis Fourtwnty, Ari Lesmana, menganggap pengalaman tersebut sangat indah dan bermakna dalam hidupnya.


"Ada satu cerita menarik mengenai peminat di Malaysia. Gara-gara lagu "Mencintai Traumaku" dan "Larasuka", peminat tersebut tidak jadi bunuh diri. Dia mengucapkan terima kasih kepada Fourtwnty, itu yang buat kami sangat terkesan. Apabila dia memaklumkan tentang hal itu, kami menganggap ia satu penghargaan terindah buat kumpulan ini," kata Ari kepada kami.


Fourtwnty berkongsi cerita itu semasa sidang media Konsert MyAcasa yang diadakan di Jakarta, Indonesia.


Ditanya mengenai lambakan bakat baharu mencuba nasib di pasaran muzik Malaysia, Ari berkata kumpulan itu sama sekali tidak pernah berasa tergugat. Sebaliknya, mereka tetap menyokong dan berharap agar lebih ramai lagi bintang dari Malaysia mampu melebarkan sayap lebih jauh.


Malah, dia yakin kehadiran mereka di Malaysia, yang dianggap sebagai rumah kedua, mampu menarik peminat tersendiri. "Kita anggap mereka ini seperti saudara. KL saling menyokong, saling menghormati dan saling menghargai," ujarnya.


Selain Fourtwnty, penyanyi Malaysia seperti Zee Avi dan Charita Utami juga akan turut serta dalam konsert MyAcasa di Megastar Arena, Kuala Lumpur pada 9 November depan.


Mari Kongsi Artikel Ini!

Kisah inspirasi dari Fourtwnty ini pasti membuatkan kita semua terharu. Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya lebih ramai yang dapat mengambil inspirasi dan kekuatan dari muzik dan kisah yang menyentuh hati ini!

Previous Post Next Post

Contact Form