Keanggunan Melly Goeslaw: Busana Mewah RM130,000 Rekaannya Ezuwan Ismail


Konsert Ada Apa Dengan Melly & Friends pada malam Sabtu lalu benar-benar memukau! Persembahan mantap Melly Goeslaw bukan sahaja menghiburkan, malah busana yang digayakan oleh penyanyi asal Indonesia itu turut mencuri tumpuan. Memang tak boleh lupa!


Namun, yang paling mencuri perhatian pastinya busana denim berhias ribuan manik dan mutiara yang dipakai Melly ketika segmen penutup. Wow, semua kagum!


Tahukah anda? Pakaian menawan ini adalah rekaan pereka fesyen terkenal tempatan, Ezuwan Ismail. Jaket dan seluar 'two piece' tersebut dihiasi dengan manik dan mutiara pelbagai saiz, menjadikan harga keseluruhannya mencecah RM130,000. Berat pula? 15 kilogram!


Kisah Di Sebalik Busana Mewah Ini

Menurut Ezuwan, pakaian itu menggunakan fabrik denim yang disulam dengan 70,000 mutiara dari 10 saiz berbeza dan 30,000 manik yang sukar didapati di Malaysia. "Kos baju ini kalau dijual sekitar RM130,000 sebab ia dihasilkan dengan sangat teliti," kata Ezuwan kepada kami.


Beliau mengambil masa dua minggu untuk menyiapkan busana tersebut kerana prosesnya yang rumit dan memerlukan ketelitian. Namun, hasilnya sangat memuaskan hati Melly. "Alhamdulillah, penerimaan Melly sewaktu pertama kali mencuba baju itu memang dia gembira dengan hasilnya," tambah Ezuwan.


Ezuwan Ismail memulakan kerjaya sebagai pereka fesyen pada tahun 2010 dan Melly Goeslaw adalah artis pertama dari Indonesia yang menyarung busananya. Sungguh membanggakan, Ezuwan juga merupakan pereka fesyen pertama dari Malaysia yang menghasilkan pakaian untuk penyanyi dan komposer terkenal itu.


Jom Kongsi Artikel Ini!

Kisah menarik ini pasti akan membuat ramai orang teruja! Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga boleh terinspirasi dengan keindahan dan keanggunan rekaan Ezuwan Ismail ini. Tekan butang kongsi sekarang! 🥰

Previous Post Next Post

Contact Form