Jangan Main-main, Akibat Tak Dengar Kata – Anak Kak KM Jatuh Motor!


Pagi tadi, usahawan sensasi Kak KM, atau lebih dikenali sebagai Liana Rosli, berkongsi satu insiden yang agak mencuit hati tapi penuh pengajaran. Anak lelakinya, Mohd Faris, terjatuh dari motosikal sewaktu menjemput adiknya pulang dari sekolah dalam keadaan hujan renyai-renyai.


Pesan Mak, Anak Tak Endah

Kak KM dah berpesan berkali-kali kepada Faris supaya menunggang dengan berhati-hati. Tapi, biasalah remaja, katanya nak bawa laju-laju. Tak sampai 10 minit kemudian, Faris dan adik perempuannya, Rania, tergolek jatuh.


"Geram saya dengan si Faris ini. Saya minta tolong dia ambil adiknya balik sekolah, lepas itu tadi hujan renyai-renyai pula. Saya sudah pesan suruh bawa motosikal baik-baik, dia pula melawan main-main cakap nak bawa laju-laju, tak sampai 10 minit tergolek," cerita Kak KM kepada kami.


Takut Dimarahi, Faris Diam Seribu Bahasa

Faris, yang takut dimarahi, langsung tak beritahu ibunya tentang kejadian itu. Namun, Kak KM tetap dapat tahu apabila Faris dan Rania pulang dengan luka-luka di kaki dan perut.


"Dia ingat bila dah jatuh tu tak kena marah, lagi teruk dia kena," ujarnya dengan nada geram tapi sayang.


Anak-anak Selamat, Tapi Pesan Tetap Pesan

Walaupun marah, kasih sayang seorang ibu tak pernah kurang. Kak KM memastikan anak-anaknya dalam keadaan baik dan akan membawa mereka ke klinik jika luka bertambah teruk. Buat masa ini, ubat anti bakteria menjadi peneman setia luka-luka mereka.


"Alhamdulillah keadaan mereka baik-baik sahaja, saya hanya sapukan ubat anti bakteria. Nanti sekiranya luka itu teruk saya akan bawa mereka ke klinik," tambah Kak KM lagi.


Kongsi Kisah Ini Dengan Kawan-Kawan Anda!

Pengajaran di sini, dengarlah nasihat orang tua. Bawa motor atau kereta dengan hati-hati, terutama dalam keadaan cuaca buruk. Jom kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda sebagai peringatan bersama. Siapa tahu, mungkin dengan perkongsian ini kita boleh elakkan kejadian yang sama berlaku pada orang lain. Jangan lupa tekan butang 'Share' di bawah!

Previous Post Next Post

Contact Form