"Geram Betul Dengan Sally! – Netizen Sampai Hina Haneesya Hanee, Aduh…"


Haneesya Hanee, pelakon yang tengah hangat dengan watak Sally dalam drama "Aku Bukan Ustazah", baru-baru ini menjadi mangsa serangan netizen di media sosial. Ramai yang geram dengan watak Sally, tapi sampai hati hina rupa paras Haneesya? Aduh, tak patutlah!


Jangan Hina Rupa Paras, Kesian Haneesya!

Haneesya atau nama sebenarnya Sharifah Haneesya Hanee Sayed Sahlan, 24, meluahkan rasa kecewanya apabila rupa parasnya dihina oleh netizen yang terlalu emosi dengan watak Sally. Dalam satu posting di TikTok, Haneesya menyuarakan rasa terkilan dengan komen-komen negatif yang diterimanya.


"Saya faham awak semua sakit hati dengan Sally... tapi itu Sally, bukan saya. Kalau nak menghina pun agak-agaklah," kata Haneesya.


Pengajaran Dalam Cerita, Bukan Tempat Menghina

Menurut Haneesya, penonton seharusnya mengambil pengajaran daripada drama tersebut dan bukannya menyerang peribadi pelakon.


"Cerita Aku Bukan Ustazah ini best. Saya yang berlakon ini pun boleh cakap cerita ini seronok dan banyak pengajaran yang boleh kita belajar. Dari cerita yang korang tengok boleh dapat pengajaran dan pahala, buat benda baik," jelasnya.


Tak Kisah Kalau Disamakan Dengan Watak Kartun

Walaupun Haneesya menerima pelbagai komen menyamakan dirinya dengan watak kartun seperti Barbie, Aisha Winx Club, dan Esmeralda, dia memilih untuk tidak mengambil hati.


"Sebenarnya saya baca setiap komen dan macam-macam kata saya Barbie, Aisha Winx club, Esmeralda dark skin mode macam-macam lagi. Ada yang kata tengah tengok Sally dark mode... Saya tak kisah kalau korang rasa perkara itu menyeronokkan, teruskan," luah Haneesya.


Jangan Ketinggalan!

Drama "Aku Bukan Ustazah" menampilkan pelakon hebat seperti Zahiril Adzim, Erysha Emyra, MK, Shaza Bae dan ramai lagi. Saksikan drama ini setiap hari Isnin hingga Jumaat pukul 7.30 malam di slot Akasia TV3.


Call to Action

Jom kita tengok drama "Aku Bukan Ustazah" dan hayati pengajarannya. Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan korang. Mana tahu, mereka pun boleh belajar sesuatu dari kisah ini! Klik butang kongsi di bawah dan sebarkan kasih sayang. #SupportLocalArtists #AkuBukanUstazah #HaneesyaHanee

Previous Post Next Post

Contact Form