Cemburu Membawa Padah: Tuduhan Pecah Amanah Suami Bunga Citra Lestari


Eh, Apa Cerita Ni?

Dunia hiburan digemparkan dengan cerita suami Bunga Citra Lestari, Tiko Aryawardhana, yang dituduh menggelapkan wang syarikat sebanyak RM1.7 juta! Punca utama? Cemburu bekas isteri, Arina Winarto, yang katanya masih belum move on. Menarik, kan? Mari kita gali lebih dalam cerita penuh drama ini.


Kisah Sebenar di Sebalik Tuduhan

Peguam Tiko, Irfan Aghasar, mendedahkan bahawa Arina masih tidak dapat menerima kenyataan bahawa Tiko kini bahagia bersama Bunga. Menurut Irfan, Arina cuba menarik perhatian Tiko dengan membuat tuduhan tersebut.


"Dakwaan ini mungkin disebabkan belum 'move on'. Melihat Tiko dan Bunga sudah bahagia, dia terus bangkitkan isu seperti ini," jelas Irfan dalam satu kenyataan yang dilaporkan oleh Kompas.


Audit, Tuduhan dan Kebenaran

Dalam menjawab tuduhan tersebut, Irfan mencadangkan proses audit akaun syarikat dilakukan sekali lagi. Katanya, Tiko juga curiga dengan hasil audit yang dilakukan dan menyangkal sebarang pengambilan wang untuk kepentingan peribadi.


"Tiko tidak pernah disiasat atas sebarang tuduhan penyelewengan wang syarikat. Walaupun bergelar pengarah syarikat, Tiko masih perlu mendapatkan kelulusan akauntan jika ingin mengeluarkan wang," tambah Irfan lagi.


Impak Negatif dan Tindakan Undang-Undang

Tuduhan ini ternyata memberikan tekanan besar kepada Tiko dan Bunga. Irfan juga menyatakan bahawa Tiko akan mengambil tindakan undang-undang terhadap bekas isterinya untuk membersihkan namanya yang tercemar.


"Sebagai orang dikenali ramai, dakwaan Arina sudah tentu memberi kesan kepada Tiko dan Bunga," katanya.


Kisah Cinta dan Perpisahan

Untuk rekod, Tiko dan Arina bernikah pada 26 Jun 2014 namun berpisah pada 28 Oktober 2021. Mereka dikurniakan tiga orang anak perempuan termasuk sepasang kembar. Selepas itu, Tiko mendirikan rumah tangga dengan Bunga pada 2 Disember tahun lalu.


Jom Kongsikan Cerita Ini!

Wah, menarik betul cerita ni! Kalau korang rasa cerita ni best, jangan lupa kongsikan dengan kawan-kawan korang. Mana tahu, mungkin ada yang boleh dapat pengajaran daripada drama penuh konflik ini. Klik butang share sekarang dan sebarkan kisah sensasi ini di media sosial korang!

Previous Post Next Post

Contact Form