Bau Rokok dan Kesihatan Anak: Shakilla Khoriri Tegur Perokok Tak Sensitif



Pelakon Shakilla Khoriri berkongsi rasa kurang senangnya dengan tindakan sesetengah perokok yang tanpa segan silu memeluk dan mencium anak orang lain ketika diri mereka berbau asap rokok. Menurut Shakilla, perkara ini mungkin tiada masalah jika dilakukan kepada anak sendiri, tetapi tidak patut dilakukan kepada anak orang lain.


"Tak payah nak peluk, cium anak orang sangat kalau awak (perokok) satu badan termasuk mulut dan nafas bau rokok. Terutamanya anak yang ibu bapa mereka tak merokok atau vaping. Kalau awak ada anak dan nak buat dekat anak-anak awak itu terpulang," katanya dalam satu hantaran di Instastory miliknya.


Shakilla, atau nama penuhnya Nurul Shakilla Mohd Khoriri, 35, menegaskan bahawa tindakan perokok itu boleh memberikan kesan buruk terhadap kesihatan kanak-kanak. "Anak-anak yang tak biasa dengan bau atau hidup dalam asap rokok tu sangat sensitif. Boleh jadi sampai batuk dan sakit tekak. Buat dekat anak sendiri. Baru ada akal bila anak awak sakit sebab benda bodoh tu dan baru awak tahu perasaan ibu bapa yang hadapi perkara berkenaan," ujarnya lagi.


Untuk rekod, Shakilla pernah mendirikan rumah tangga dengan penyampai radio Fizi Ali pada 18 Januari 2018 namun mengumumkan perceraian pada Disember 2021. Mereka mempunyai seorang cahaya mata, Ameena Sofia, yang kini berusia lima tahun. Pada 24 Februari lalu, Shakilla kembali bergelar isteri kepada lelaki bernama Fariz dalam majlis tertutup yang dihadiri keluarga dan rakan terdekat.


Jom Kongsi Artikel Ini!


Mari kita sebarkan kesedaran mengenai pentingnya menjaga kesihatan anak-anak daripada bahaya asap rokok. Kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan dan keluarga anda supaya lebih ramai yang peka tentang isu ini. Klik butang kongsi sekarang dan jadilah sebahagian daripada perubahan positif!

Previous Post Next Post

Contact Form