Yuna Tolak Jenama Terkenal, Kawan Sendiri Kata Dia Tak Waras - Apa Cerita Sebenarnya?



Hai Semua!


Korang tahu tak yang penyanyi kesayangan kita, Yuna, pernah buat keputusan yang buat ramai orang terkejut beruk? Yup, pada penghujung tahun lalu, Yuna ambil keputusan untuk tolak kerjasama dengan jenama terkenal. Ada yang sampai kata dia tak waras! 😱


"Eh, Yuna Tak Waras Ke?"


Yuna, atau nama penuhnya Yunalis Mat Zarai, 38, pernah cerita kat Instagram tentang keputusan besar ni. Masa tu, dia beritahu kawan-kawan di Los Angeles dan Kuala Lumpur yang dia dah tak nak pakai jenama 'Z' lagi mulai November 2023. Reaksi kawan-kawan? Ada yang kata dia gila! Tapi Yuna tetap dengan pendiriannya.


Kenapa Yuna Buat Keputusan Ni?


Rupanya, Yuna tergerak hati lepas tengok gambar menyayat hati dari Gaza. Dia rasa kita semua kena bersatu hati tunjuk solidariti terhadap Palestin. Katanya, kita semua kena berkorban, tak kira betapa susah sekalipun. Ada lelaki yang cuba takut-takutkan Yuna dengan ambil gambar dia pakai rantai tembikai (bendera Palestin), tapi Yuna tetap kuat.


Pengorbanan Yuna untuk Palestin


Yuna memang berani. Dia kata, tak ada gunanya kalau kita boikot restoran makanan segera tapi dalam masa sama kita promosi beg mahal. Kita kena bersatu dan buat pengorbanan yang lebih besar.


Sokongan Padu dari Peminat


Ramai yang sokong tindakan Yuna. Ruangan komen penuh dengan kata-kata semangat:


"Bangga dengan Yuna, awak hebat!"

"Setiap kali anda melepaskan sesuatu kerana Allah, Allah memberi anda sesuatu lebih baik."

"Yuna, tolong buat lagu tentang Palestin dan kami akan jadikan lagu itu paling terkenal di dunia."

Jom Sokong Yuna!


Apa kata kita ambil inspirasi dari keberanian Yuna dan tunjuk solidariti kita juga? Jangan lupa kongsikan artikel ni dengan kawan-kawan korang. Lagi ramai yang tahu, lagi kuat kita boleh bersatu!


Klik 'Share' dan Sebarkan Semangat Solidariti! 📢💪


Korang rasa macam mana dengan keputusan Yuna ni? Jom sembang-sembang kat komen! 😍

Previous Post Next Post

Contact Form