Rita Rudaini: Jangan Takut Dibanned, Rezeki Allah Tentukan


Rita Rudaini dan Kisah Kena Boikot: Nasihat untuk Rakan Artis

Hey korang! Jom kita bincang kisah inspirasi dari pelakon kesayangan ramai, Rita Rudaini. Rita yang mesra dipanggil Kak Rita baru-baru ni berkongsi tentang pengalaman pahit manisnya dalam industri hiburan. Dia pernah diboikot sebab tak ambil vaksin Covid-19, tapi dia tak pernah hilang keyakinan terhadap rezeki yang Allah tentukan.


"Jangan Risau, Rezeki Dari Allah"

Dalam satu hantaran di Instastory, Kak Rita, 48, kongsi pengalamannya masa pandemik dulu. Dia kata, "Kalau yakin rezeki itu dari Allah, Insya-Allah, jangan risau, jangan takut." Rita memang seorang yang tegas dengan prinsipnya. Masa tu, dia memang tak nak ambil vaksin, dan akibatnya, tawaran kerja pun susah nak datang.


Tetap Bertahan Walau Diboikot

Walaupun diboikot, Rita tak pernah putus asa. Dia percaya sepenuhnya pada rezeki yang Allah tentukan. "Tak ada vaksin, tiada job untuk awak Rita," katanya mengimbau kenangan lalu. Namun, Kak Rita tetap kuat dan sekarang, dia masih aktif dalam industri hiburan, membuktikan bahawa rezeki kita memang ditentukan oleh Allah. "Tapi mereka lupa yang saya ada Allah. Allah yang pegang rezeki saya," ujarnya penuh yakin.


Gerakan Blockout2024: Isu Hangat Masa Kini

Sejak beberapa hari ni, kita digemparkan dengan isu Blockout2024 yang mengajak orang ramai memboikot selebriti yang bekerjasama dengan produk pro Israel. Dalam situasi macam ni, nasihat Kak Rita sangat berguna untuk rakan-rakan artis kita. Jangan takut diboikot, yakinlah rezeki tu dari Allah.


 Kongsi Kisah Inspirasi Ini!

Kisah Kak Rita ni memang penuh inspirasi, kan? Jom, jangan kedekut ilmu! Share artikel ni dengan kawan-kawan korang. Mana tahu, ada yang tengah rasa down dan perlukan semangat macam yang Kak Rita kongsi ni. Klik butang share dan sebarkan inspirasi!


Dengan gaya penulisan santai dan mesej yang kuat, artikel ni pasti menarik minat ramai. Jangan lupa untuk share artikel ni dengan semua yang korang kenal supaya ramai lagi yang dapat inspirasi daripada Rita Rudaini. 🌟

Previous Post Next Post

Contact Form