Keberanian Ryzal Ibrahim: Berani Tolak Duit Demi Kemanusiaan


Daiyan Trisha Jadi Inspirasi, Ryzal Ibrahim Ambil Langkah Berani!

Selepas Daiyan Trisha berani memutuskan kontrak dengan jenama yang pro-Israel, kini giliran personaliti media sosial, Ryzal Ibrahim, mengambil langkah sama yang penuh berani.


Nik Muhammad Ryzal Ibrahim, 32, sudah pun menolak beberapa tawaran besar sejak bulan lalu. Dia dengan tegas berkata:


"Ini adalah tawaran yang kami tolak bulan lepas, kami pun menolak mana-mana jenama (setakat yang kami tahu) yang bersangkut-paut dengan Israel. Kontrak terakhir yang kami tandatangani dengan produk pro-Israel akan dihentikan."


Ryzal membuat pengumuman ini dalam satu hantaran InstaStory pada Jumaat lalu. Dia menegaskan, hilang wang bukan masalah asalkan tidak terlibat dengan jenama yang menyokong kekejaman Zionis.


"Hilang RM30K atau RM300K tak ada erti nak dibandingkan dengan hilang nyawa di Gaza. Walaupun tak dapat lawan kekejaman Israel, sekurangnya kami tidak mempromosikan produk mereka. Tiada guna kami bangun awal pagi setiap subuh untuk mendoakan penduduk Palestin tetapi masih menerima wang dari perniagaan yang bersangkut dengan Israel," tambah Ryzal.


Keputusan ini memang luar biasa. Sebelum ini, Ryzal dan isterinya, Maryam You Narae, menjadi perhatian dalam kempen #Blockout2024. Gerakan ini memboikot selebriti yang masih menjalinkan kerjasama dengan produk yang menyokong kekejaman Zionis di bumi Palestin.


Selain Ryzal, ramai lagi selebriti Malaysia yang mengambil langkah serupa, termasuk Nadhir Nasar, Nabila Razali, Mira Filzah, Siti Saleha, Neelofa, Awal Ashaari, Scha Alyahya, dan ramai lagi.


Jadi, Apa Kata Anda?

Keberanian Ryzal ini patut dicontohi! Kalau anda rasa artikel ini memberi inspirasi, jangan lupa untuk kongsikan dengan kawan-kawan. Sama-sama kita sebarkan mesej positif dan terus menyokong perjuangan kemanusiaan. Tekan butang kongsi sekarang dan sebarkan keberanian ini! 🌍❤️✌️

Previous Post Next Post

Contact Form