Mia Sara Mendedahkan Godaan Penipuan: Hati-Hati, Jangan Terpedaya!



Eh, korang! Ada cerita seram yang Mia Sara nak kongsi ni. Jadi, ingat, jangan terpedaya dengan tajuk hebat dan gambar-gambar cantik kat media sosial tu. Sebab, who knows, mungkin gambar-gambar tu cuma satu jerat untuk godaan penipuan!


Kalau korang tak tahu lagi, Mia Sara Nasuha baru-baru ni terkena godaan penipuan. Godaan ni tak main-main, tau. Ada orang tak bertanggungjawab ni guna nama dan muka Mia untuk tipu-tolol orang lain.


Jeng jeng jeng! Cerita seram ni Mia share dalam TikTok dia, tau. Dia cerita, email, Twitter, Telegram, semua kena godam. Teruk gila, kan? Sampai dia pun tak boleh nak akses. Jadi, hati-hati lah dengan link-link sumbang yang korang terima, okay?


Mia pun tak tinggal seribu, dia tunjuk beberapa screenshot percakapan dengan mangsa-mangsa penipuan tu. Tak ke gerun tengok cara diorang memanipulasi nama dan muka Mia untuk kesenangan diorang sendiri?


Dia pesan lagi, jangan terpedaya dengan mesej peribadi yang korang dapat kat akaun media sosial dia. Sebab, sebenarnya, tu bukan dia yang hantar. Mungkin ada scammer nak jual beli akaun guna nama dan muka dia.


Kalau korang dapat mesej macam tu, yang "Mia" nak ajar kelas ke apa, tu bukan dia. Ingat tu, okay? Mia dah buat laporan polis sebab benda ni dah melampau. Dia tak nak korang kena tipu macam mangsa-mangsa lain yang dah kena scam RM600, RM900.


Jadi, sebagai kawan, Mia minta tolong share artikel ni dengan kawan-kawan semua. Bagi diorang pun tahu yang tak semua benda kat dunia maya ni betul. Hati-hati, jangan sampai kena tipu!

Previous Post Next Post

Contact Form