Jangan Main-Main dengan Shuhaimi Lua: Pelakon Terjebak Cinta Lokasi Boleh Kena Ketahuan!



Bila Shuhaimi Lua duduk di belakang monitor, dia bukan sekadar tengok lakonan artis. Dia tengok lebih dari itu. Dengan pengalaman 22 tahun di belakang tabir sebagai pengarah, Shuhaimi tahu betul kalau ada yang 'hangat-hangat tahi ayam' di set penggambaran.


Nama penuhnya Shuhaimi Lua Abdullah, 49, orang yang tak main-main. Dia mampu menghidu cinta lokasi dari jauh hanya dengan pandangan mata kecilnya pada monitor.


"Korang fikir korang boleh main tipu-tipu dengan aku? Monitor tu bukan mainan," ujar Shuhaimi sambil mengangkat alis.


Bagi dia, set penggambaran bukanlah tempat cari jodoh. Itu tempat cari rezeki, bukan tempat cari pasangan hidup. Jadi, buat apa nak kacau fokus dengan cinta lokasi ni?


Shuhaimi pesan, "Artis kena tumpu pada lakonan. Jangan sampai jadi lakonan cinta semata-mata."


Dan dia pasti, kalau ada bunga cinta mekar di set, pihak produksi pun boleh nampak. "Aku ni tak cakap kosong, tau. Kalau ada dua manusia dalam cinta, monitor tu mampu nampak, percayalah!"


Pesan dari Shuhaimi Lua untuk artis muda: jangan main-main dengan cinta lokasi. Dia dah lama berada dalam industri ni, tak pernah tengok situasi pelakon terlibat dalam cinta lokasi.


"Artis-artis bawah aku, alhamdulillah, clean. Aku sentiasa ingatkan dorang, ini tempat kerja, bukan tempat mencari jodoh. Jaga profesionalisme, jauhkan diri dari gosip-gosip tak senonoh. Jangan rosakkan peluang sendiri."


Jadi, kalau kau artis yang baru nak berjinak-jinak dalam bidang ni, ingat pesanan Shuhaimi. Jangan kacau fokus. Kerja bagus-bagus, elakkan gosip tak senonoh. Dan yang paling penting, kongsi artikel ni dengan kawan-kawan. Siapa tahu, ada yang boleh ambil iktibar!

Previous Post Next Post

Contact Form