Datuk Red Kini Duda: Perjalanan Rumah Tangga Datuk Red dan Datin Seri Sharifah Berakhir di Mahkamah




Hai semua! Ada berita panas yang pasti buat korang terkejut. Datuk Seri Adnan Abu, atau lebih dikenali sebagai Datuk Red, kini secara rasmi bergelar duda. Selepas bercerai dengan isteri keduanya, penyanyi Adira, pada bulan April lepas, kini giliran isteri pertamanya pula, Datin Seri Sharifah Norshafila Hashim, yang diceraikan dengan talak satu.


Perkahwinan Datuk Red dan Datin Seri Sharifah yang dibina sejak tahun 2005 telah berakhir di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Selangor pada pagi Selasa. Pada jam 10.40 pagi, di hadapan Hakim Syarie Mohd Nurulazhar Mohd Tohar, lafaz talak satu dilafazkan.


Apa yang menarik, Sharifah bersetuju untuk tidak membuat beberapa tuntutan terhadap bekas suaminya. Antara yang dipersetujui adalah tidak menuntut nafkah idah dan mutaah. Sebelum lafaz cerai dibacakan, mereka sempat bersalaman dan bermaaf-maafan buat kali terakhir – momen yang pasti menyentuh hati ramai.


Untuk pengetahuan korang, Sharifah telah memfailkan cerai terhadap Adnan pada penghujung Januari lalu. Sebelum itu, pada 24 April, Datuk Red juga menceraikan isteri keduanya, Adira. Hasil perkahwinan dengan Sharifah, mereka dikurniakan lima orang cahaya mata, manakala dengan Adira, mereka memperoleh empat orang anak.


Kadang-kadang, walaupun kita berusaha keras untuk mempertahankan sesuatu, takdir menentukan sebaliknya. Semoga Datuk Red, Datin Seri Sharifah, dan Adira terus tabah menghadapi ujian hidup masing-masing.


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan korang supaya mereka juga tahu tentang kisah terbaru ini! Klik butang kongsi di bawah dan sebarkan berita ini sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form