Datin Red Tak Tuntut Nafkah: Kecekalan Seorang Ibu yang Mengagumkan




Tak Mahu Susahkan Bekas Suami, Datin Red Pilih Berdikari


Dalam dunia yang penuh dengan cabaran, jarang kita jumpa kisah sebegini hebat. Bekas isteri pertama Datuk Seri Adnan Abu, Sharifah Norshafila Hashim, atau lebih mesra dikenali sebagai Datin Red, memutuskan untuk tidak menuntut sebarang nafkah idah dan mutaah. Langkah ini diambil kerana beliau memahami situasi kewangan bekas suaminya yang kini muflis.


“Saya Tak Mahu Susahkan Dia”


Dengan hati yang tabah, Datin Red memilih untuk berdikari dan berusaha sendiri bagi membesarkan lima anak mereka. "Sebab saya tahu dia muflis, tak apalah saya cari nafkah sendiri untuk anak-anak," kata Sharifah, dengan air mata yang gagal ditahan.


Semasa ditemu bual, Sharifah menyatakan hasratnya untuk tidak menyusahkan Adnan dan berjanji akan terus menyokongnya. Walaupun mereka sudah tidak bersama, Sharifah memberi jaminan bahawa hubungan mereka akan kekal baik demi anak-anak.


“Dia Seorang yang Bertanggungjawab”


“Dia tidak sekejam itu terhadap kami walaupun kami sudah tidak mempunyai hubungan. Saya tahu dia baik. Hubungan kami selepas ini pun baik-baik sahaja, tak ada masalah. Insya-Allah,” ujarnya lagi.


Datuk Seri Adnan pula menyatakan bahawa mereka sepakat bercerai secara baik untuk kebaikan bersama. "Kalau saya teruskan nanti lagi panjang. Atas nasihat peguam, kami bersetuju cerai secara baik. Insya-Allah anak-anak faham sebab mereka pun sudah besar," katanya.


19 Tahun Bersama: Kisah Cinta dan Pengorbanan


Selepas 19 tahun hidup sebagai suami isteri, Sharifah memfailkan cerai terhadap Adnan pada penghujung Januari lalu. Sebelum itu, Adnan turut menceraikan isteri keduanya, penyanyi Adira. Hasil perkahwinan dengan Sharifah, mereka dikurniakan lima orang cahaya mata sementara dengan Adira, mereka memperoleh empat orang anak.


Jom Kongsi Kisah Inspirasi Ini!


Kisah Datin Red adalah satu inspirasi buat kita semua tentang kekuatan dan pengorbanan seorang ibu. Jom kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mari sebarkan semangat kecekalan dan kasih sayang seorang ibu kepada semua. Tekan butang kongsi sekarang!






Previous Post Next Post

Contact Form