Ippo Hafiz: Isu Penceraian dan Kegagalan Hadir ke Mahkamah – Apa Kisah Sebenar?


Hai semua! Ada cerita menarik yang nak dikongsikan hari ini, terutama buat peminat dunia hiburan. Jom kita selami kisah terkini mengenai penyanyi dan komposer terkenal, Ippo Hafiz dan isu rumah tangga beliau.


Dua Kali Tidak Hadir ke Mahkamah! Apa Kes?


Kisah bermula apabila isteri Ippo Hafiz, Fara Roslan, mendakwa bahawa suaminya telah dua kali tidak menghadirkan diri ke mahkamah untuk sebutan kes penceraian mereka. Fara, atau nama sebenarnya Norfarahin Roslan yang berusia 36 tahun, telah memfailkan penceraian pada Februari lalu dan mendesak Ippo untuk hadir bagi menyelesaikan masalah rumah tangga mereka.


Menurut Fara, sebutan pertama kes pada April lalu tidak dihadiri Ippo, begitu juga dengan sebutan pada hari ini. “Saya sudah failkan cerai Februari 2024 dan sebutan pertama kes pada April lalu namun dia tak datang. Hari ini pun dia tak datang. Jadi sebab itu saya harap dia beri kerjasama selesaikan isu ini,” katanya ketika dihubungi kami.


Persepsi dan Tekad Fara


Fara nekad menuntut cerai kerana tiada lagi persefahaman di antara mereka. Menurutnya, “Kalau boleh kita tidak mahu perkara ini berlaku namun jika tiada keharmonian dalam rumah tangga, bagaimana hendak teruskan? Saya rasa ini adalah jalan terbaik.”


Fara juga menegaskan bahawa hak cerai berada di tangan suami, namun beliau berharap Ippo dapat menyelesaikan isu ini dengan cara yang baik dan bertanggungjawab.


Kisah Anak-anak dan Komunikasi yang Terputus


Lebih memburukkan keadaan, Fara mendakwa dia tidak dapat menghubungi Ippo sejak awal Februari lalu selepas Ippo mengambil anak kedua mereka. “Saya pun tidak tahu apa yang dia mahukan. Saya telefon tidak jawab, mesej juga tidak balas. Sedangkan saya tidak pernah halang dia untuk berjumpa atau datang ke rumah. Saya memang tidak berjumpa anak sejak dia ambil keluar. Katanya mahu hantar semula tetapi tidak sehingga hari ini,” jelasnya.


Apa Kata Ippo?


Sementara itu, pada 12 Mac lalu, Ippo atau Muhammad Hafiz Yaziz yang berusia 34 tahun hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Ampang untuk sebutan kes nusyuz yang difailkan terhadap Fara. Tuntutan tersebut dibuat susulan isterinya itu tidak pulang ke rumah sejak November tahun lalu.


Untuk makluman, Ippo dan Fara mendirikan rumah tangga pada 24 Ogos 2019 dan mereka dikurniakan dua orang cahaya mata. Anak sulung mereka, Yusuf kini di bawah jagaan Fara sementara anak bongsu, Ibrahim bersama Ippo.


Apa Kata Anda?


Kisah ini memang penuh dengan drama dan emosi. Kalau anda rasa artikel ini menarik dan ada kawan-kawan yang patut tahu tentang kisah ini, jangan lupa kongsikan artikel ini dengan mereka! Siapa tahu, mungkin ada yang boleh mengambil iktibar atau memberikan pandangan yang membina.


Klik butang kongsi dan sebarkan kisah ini sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form