"Baru Sekarang Nak Upload?": Ramona Zamzam Bersuara Tentang Isu Palestine dan Selebriti Tempatan


Hai semua! 🌟


Baru-baru ini, pelakon Ramona Zamzam dengan lantang bersuara tentang beberapa selebriti tempatan yang baru tergerak hati untuk menunjukkan sokongan kepada Palestin selepas nama mereka tersenarai dalam gerakan boikot Blockout2024. Ramona, atau nama sebenarnya Ros Ramona Zamzam, 34, meluahkan kekecewaannya dengan tindakan segelintir artis yang hanya bertindak setelah terdesak.


Terlambat dan Tidak Ikhlas?


Menurut Ramona, ada selebriti yang tak pernah post apa-apa tentang Palestin sebelum ini. Namun, selepas gerakan Blockout2024 yang menyenaraikan mereka sebagai artis yang patut diboikot, barulah mereka terhegeh-hegeh nak upload. Ramona menyatakan dengan tegas bahawa dia tidak mempercayai keikhlasan mereka ini.


"Sesetengah daripada korang yang tak pernah post satu apa pun sekarang dah masuk senarai blockout, baru terhegeh-hegeh nak upload," katanya dengan penuh kesal. "Sekarang baru nak cakap fasal Gaza... Di mana sebelum ini korang sepatutnya menggunakan platform yang ada untuk bersuara tentang perkara ini," tambahnya lagi dalam satu posting di Instagram miliknya.


Mementingkan Wang dan Populariti?


Ramona turut menyelar mereka yang bertindak hanya kerana takut diboikot dan bukannya kerana ikhlas ingin membantu. Dia percaya bahawa selebriti yang bertindak sedemikian hanya mementingkan wang dan populariti, bukan kerana mereka benar-benar peduli tentang isu ini.


"Yang korang kisah adalah duit dan populariti. Korang yang pencinta duit ni, korang tak akan menemukan cinta sejati," ujarnya penuh sindiran.


Pesanan Untuk Netizen


Ramona juga tidak lupa untuk menegur netizen yang memilih untuk menyebarkan kebencian melalui kata-kata makian terhadap selebriti tersebut. Dia menyeru agar tindakan menyahikut dan menyekat dilakukan secara profesional dan beradab.


"Dan netizen pun, tak payah la nak maki-maki, kecam-kecam di page mereka. Kalau korang betul-betul ikhlas dengan niat itu dan nak block mereka, lakukan secara profesional dan bertamadun," katanya dengan tegas.


Kenapa Penting Untuk Bersikap Ikhlas?


Isu boikot ini muncul selepas gerakan Blockout2024 dilancarkan bagi memboikot selebriti yang masih bekerjasama dengan produk yang menyokong kekejaman Zionis di bumi Palestin. Gerakan ini disambut baik oleh netizen Malaysia yang bersemangat untuk menyokong perjuangan Palestin dengan menyenaraikan nama-nama artis yang dipercayai masih bekerjasama dengan jenama pro-Israel.


Rata-rata netizen mula menyahikut dan menyekat media sosial selebriti kegemaran mereka sebagai tanda protes. Selebriti seperti Nadhir Nasar, Mira Filzah, Scha Alyahya, Awal Ashaari, dan Daiyan Trisha antara yang mula bersuara dan mempertahankan diri mereka.


Jadi, apa pendapat korang tentang isu ini?


Kalau korang rasa artikel ni membuka mata dan hati korang, jangan lupa untuk kongsikan dengan kawan-kawan! 📲 Klik share dan sebarkan kesedaran. Bersama kita menyokong perjuangan Palestin dengan keikhlasan hati! 💖 #SupportPalestine #Blockout2024

Previous Post Next Post

Contact Form