Sheriff Gagal Pikat Penonton di Indonesia: Apa Kata Pengarah?


Hey, geng! Ada cerita panas dari dunia perfileman yang korang kena tahu. Filem Sheriff karya Syafiq Yusof yang gempak kat Malaysia nampaknya kurang mendapat sambutan di Indonesia. Jom kita bongkar kisah ni!


Tayangan Turun Drastik, Apa Kes?


Pengarah filem ni, Syafiq Yusof, baru je umumkan bahawa tayangan Sheriff di Indonesia telah diturunkan secara drastik. Walaupun begitu, Syafiq, yang berumur 32 tahun ni, tetap cool dan positif. Katanya, walaupun kurang sambutan, peluang ni tetap membuka jalan untuk filem Malaysia melebarkan sayap ke negara jiran. Mantap kan?


“Filem Sheriff tak dapat sambutan di Indonesia. Jadi, banyak tayangan telah diturunkan secara drastik. Tapi, saya berterima kasih kepada CGV Cinemas kerana membuka pintu dan memberi peluang untuk filem Malaysia ditayangkan di sana. Terima Kasih Indonesia,” kata Syafiq.


Rata-Rata Netizen Kata...


Bila kita tengok komen di media sosial, ramai netizen kata mungkin selera penonton di Indonesia berbeza dengan di Malaysia. Ada yang komen:


“Selera mereka berbeza. Tapi ada juga yang minat filem Malaysia.”


“Mungkin selera orang Indonesia bukan genre aksi. Mereka pun banyak terbitkan filem seram dan cinta sahaja.”


Kutipan Di Malaysia Memang Padu!


Tapi korang jangan risau, kat Malaysia Sheriff memang meletup habis! Kutipan filem ni dah cecah RM60.5 juta, menjadikan filem terbitan Skop Production dan Astro Shaw ni sebagai filem tempatan nombor satu tahun 2024.


Filem ni dibintangi oleh barisan pelakon hebat termasuk Zul Ariffin, Syafiq Kyle, Datuk Aaron Aziz, Azira Shafinaz dan Elizabeth Tan. So, korang yang belum tengok tu, cepat-cepat la ke pawagam!


Kongsi Artikel Ni Dengan Kawan-Kawan!

Kalau korang rasa artikel ni best, jangan lupa share dengan kawan-kawan korang. Lagi ramai lagi meriah! Tekan je button share tu dan sebarkan cerita menarik ni. Siapa tahu, mungkin ada yang belum tahu pasal ni kan?


Selamat menonton dan terus support filem tempatan! 🚀🍿

Previous Post Next Post

Contact Form