Pengalaman Seram Masayu Anastasia di Filem Paku Tanah Jawa



Masayu Anastasia, pelakon Indonesia yang tidak asing lagi dalam dunia seni perfileman, menghadapi pengalaman seram yang tidak dapat dilupakan semasa penggambaran filem terbarunya, Paku Tanah Jawa. Bukan sekadar berlakon, dia berkongsi detik-detik menegangkan yang dialaminya dalam watak Handini yang mistik dan misteri.


Masayu, yang berusia 40 tahun, mendedahkan bahawa pengalaman paling menakutkan baginya berlaku semasa babak tarian yang memerlukan konsentrasi maksimum. "Saya merasakan seperti ada sesuatu yang membebani bahu saya semasa tarian itu," katanya. Namun, setelah menanggalkan baju kebaya merah dan segala aksesori tarian, dia merasakan kelegaan yang mendalam.


Tidak hanya itu, Masayu turut mengalami pengalaman mistik lain seperti sesak nafas dan keterbatasan gerakan leher selepas penggambaran beberapa babak. Untungnya, pasukan produksi telah menyediakan bantuan dari pengamal perubatan Islam dan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran yang memberikan ketenangan padanya.


Pengalaman seram itu tidak berakhir di situ. Bagi Masayu, yang awalnya takut dengan ular berbisa, berendam bersama tujuh ekor ular di kolam merupakan satu lagi cabaran yang perlu dihadapi. "Saya kini lebih selesa memegang ular selepas melakonkan watak Handini," katanya dengan tersenyum.


Filem Paku Tanah Jawa juga menampilkan pelakon-pelakon seperti Gisellma Firmansyah, Landung Simatupang, serta Hasif Upin dan MK K-Clique dari Malaysia. Ia mengisahkan tentang Handini, seorang penyanyi dan penari di kampungnya yang terlibat dalam peristiwa yang mistik dan berbahaya selepas terjebak dalam perjanjian dengan ketua ajaran sesat.


Jangan lepaskan peluang untuk menonton Paku Tanah Jawa yang akan ditayangkan di pawagam mulai 27 Jun ini! Saksikan sendiri kisah misteri yang mengujakan ini dan kongsikan pengalaman seram Masayu Anastasia dengan kawan-kawan anda!

Previous Post Next Post

Contact Form