Jadi, Saya hampir Jadi Pramugari - Rahsia Tersembunyi Karina Aespa



Dengar cerita, sebelum bergelar bintang K-pop yang memukau, si cantik Karina dari Aespa sebenarnya punya impian yang agak unik. Dia nak jadi pramugari! Betul lah, korang tak salah dengar. Rupanya, dia pernah terlintas nak sertai industri penerbangan sebelum jadi idola popular.


Kalau korang tengok Karina sekarang, memang tak boleh teka pun yang dulu dia pernah ada cita-cita nak terbang tinggi di langit biru. Tapi, dalam satu temu bual bersama Lee Hyeri kat YouTube, dia buka cerita pasal impian terpendam tu.


Dia cerita yang dia serious nak jadi pramugari dulu. Sampai tahap dia daftar kursus bahasa Mandarin tau! Kenapa Mandarin? Sebab nak bagi kelebihan kat diri sendiri supaya lebih leluasa berkomunikasi dengan penumpang dari pelbagai bangsa. Canggih betul tak? Tak cukup dengan Korea dan Inggeris, dia nak tambah satu lagi kemahiran.


Tapi, kisahnya tak jadi. Karina dah pun jadi idola K-pop yang hebat sekarang. Tapi jangan risau, dia cakap yang walaupun dah lupa sikit bahasa Mandarin tu, dia masih boleh faham kalau ada orang borak dengan dia dalam bahasa tu.


Jadi, apa moral cerita ni? Mungkin tentang keazaman dan perubahan dalam hidup. Kadang-kadang, apa yang kita impikan awal-awal tak semestinya yang kita dapat. Tapi tak kisah lah, sebab dalam perjalanan nak capai impian tu, kita boleh dapat banyak pengalaman dan mungkin jumpa peluang-peluang baru yang lebih best!


Kongsi kisah Karina ni dengan kawan-kawan yang suka impian dan cerita-cerita inspirasi. Siapa tahu, ada yang boleh ambil iktibar dari pengalaman dia yang menarik ni!

Previous Post Next Post

Contact Form