"Hebatnya Aaisyah! Hos Jemputan Nona, Che Ta Bangga Anak Ada Bakat Terpendam"


Pelakon terkenal Rozita Che Wan, atau lebih mesra dengan panggilan Che Ta, bangga melihat anak perempuannya, Aaisyah Dhia Rana, mengacarakan rancangan Nona sebagai hos jemputan bersama Amyra Rosli pada Ahad lepas.


Che Ta, 50, awalnya bimbang jika Aaisyah tidak berminat dengan tawaran tersebut. Namun, tanpa disangka, Aaisyah menyambut baik tawaran itu dengan penuh semangat.


"Semasa dapat tawaran Nona, kami bincang nak tanya Aaisyah dulu. Kalau dia tak berminat, susah nanti dia merentan di set. Tapi Aaisyah sendiri yang beria-ia mahu. Mummy setuju sahaja," kata Che Ta sambil ketawa.


Che Ta berkongsi momen tersebut di Instagramnya pada Ahad lalu, menunjukkan Aaisyah duduk sopan di atas kerusi semasa merakamkan rancangan tersebut.


"Saya tak sangka Aaisyah pandai bawa diri di set penggambaran dan menunjukkan kematangan yang jarang dilihat. Malah, bakat mengacara Aaisyah juga sangat baik meskipun ini adalah pengalaman pertamanya," tambah Che Ta dengan penuh bangga.


"Cara duduk pun macam dah tiga musim jadi pengacara. Sopan sungguh anak dara kami," kongsinya lagi.


Dalam perjalanan ke set, Aaisyah memberitahu Che Ta bahawa dia bercita-cita ingin menjadi seorang juruterbang apabila dewasa kelak. Namun, semasa ditemu bual, Aaisyah dengan yakin menyatakan hasratnya untuk menjadi pengacara televisyen dan mungkin menggantikan Amyra suatu hari nanti.


"Nak jadi pengacara televisyen mungkin nanti boleh ganti Aunty Myra," kata Aaisyah dengan yakin.


Aaisyah merupakan anak hasil perkongsian hidup Rozita dengan suaminya, pelakon Zain Saidin. Mereka mendirikan rumah tangga pada 11 Disember 2013.


Teruja dengan bakat Aaisyah? Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan dan keluarga!

Previous Post Next Post

Contact Form