Haneesya Hanee Kongsikan Kisah Kehidupan: Tiada Job Sejak Menang Anugerah, Ibu Terpaksa Gadai Barang Kemas


Perjuangan Haneesya Hanee: Dari Puncak Kejatuhan Hingga Bangkit Kembali

Siapa sangka, selepas memenangi trofi Artis Wanita Baharu Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH32) lima tahun lalu, Haneesya Hanee kini berdepan cabaran hidup yang nyata sukar. Pelakon berbakat ini, atau lebih mesra dipanggil Sharifah Haneesya Hanee Sayed Sahlan, 24, mendedahkan bahawa dia tidak mempunyai sebarang pekerjaan sejak awal tahun ini.


Dalam pertemuan semasa sidang media sempena Hari Ulang Tahun TV3 ke-40, Haneesya berkongsi kisah kehidupannya yang penuh dugaan. Ibu Haneesya, Nor Sakuraneeda, 53, terpaksa menggadaikan barang kemas miliknya demi kelangsungan hidup mereka sekeluarga.


"Memang tak ada kerja. Ada pun cuma cameo dalam drama, itu pun dalam sebulan cuma ada satu. Bukan tak bersyukur malah seronok bawa watak cameo, cuma tahun ini lebih sukar. Lepas menang ABPBH pada 2019 lagi susah nak dapat sebarang tawaran," kata Haneesya.


Pengorbanan Ibu yang Mengharukan

Haneesya tidak dapat menyembunyikan rasa terharunya terhadap pengorbanan ibunya. Enggan mendedahkan jumlah keseluruhan barang kemas yang digadai, Haneesya memberitahu jumlahnya terlalu banyak sehingga wujud rasa bersalah dalam dirinya. Namun, ibunya sering memberitahu bahawa barang kemas itu memang dibeli sebagai wang kecemasan.


"Dia selalu cakap barang kemas yang anak-anak beli bukan untuk dia. Dia hanya pakai saja tapi emas itu untuk menjamin masa depan anak-anak dia. Dia macam kalau anak perlukan duit hanya ambil dalam kotak itu... tiada masalah. Kira itu pelindungan buat dia dan anak-anak," jelas Haneesya.


Haneesya berhasrat ingin menggantikannya kembali apabila ekonominya sudah pulih kelak.


Masih Mencari Punca Kurang Tawaran Berlakon

Haneesya turut berkongsi bahawa dia masih tercari-cari punca sebenar dirinya kurang menerima tawaran berlakon. Dia menyangkal dakwaan bahawa dia meletakkan harga tinggi selepas memenangi anugerah.


"Saya pun masih lagi mencari jawapan kenapa saya tak dapat tawaran lepas menang. Mungkin mereka fikir saya 'demand'... itu pun orang cakap dekat saya," luah Haneesya dengan penuh perasaan.


Kisah Haneesya ini bukan sahaja menginsafkan, malah membuka mata kita tentang realiti kehidupan selebriti yang jarang kita dengar. Jika anda tersentuh dengan kisah perjuangan Haneesya Hanee, kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda. Siapa tahu, mungkin mereka juga boleh mendapat inspirasi daripada kisah beliau!


Jangan Lupa Untuk Kongsi!

Mari sebarkan kisah inspirasi Haneesya Hanee ini kepada semua! Klik butang kongsi di bawah dan beritahu kawan-kawan anda tentang perjuangan seorang selebriti yang penuh cabaran ini.

Previous Post Next Post

Contact Form