Usop Timang Anak Kedua - Kisah Menarik di Sebalik Kelahiran Si Kecil


"Sempat Bawa Dia Keluar Makan"

Pada malam Selasa yang penuh kejutan, isteri kepada penyanyi Usop, Nur Fatihah Md Hashim, telah selamat melahirkan anak kedua mereka di sebuah pusat perubatan di Seberang Jaya, Pulau Pinang. Bayi perempuan seberat 3.9 kilogram itu dilahirkan secara normal pada pukul 11.15 malam.


Usop atau nama sebenarnya Muhammad Saiful Naim Mohd Noor, 26, berkongsi rasa syukur atas kelahiran ini, walaupun tidak dapat menemani isteri di bilik bersalin kerana terlibat dengan persembahan. "Kalau ikutkan doktor beritahu bersalin hujung Mei atau awal Jun. Jadi semuanya berlaku secara mengejut," katanya.


"Tak Sempat Nak Balik"

Usop berada di Sintok untuk satu acara persembahan ketika mendapat khabar isterinya sudah berada di wad kecemasan. "Memang tak sempat nak balik sebab saya perlu teruskan kerja. Tak kan saya nak tinggalkan acara sebab orang dah bayar. Syukur isteri dan anak kami selamat," tambahnya lagi ketika dihubungi kami.


"Sempat Bawa Dia Keluar Makan"

Yang menarik, Usop sempat membawa isterinya keluar makan sebelum bertolak ke Sintok. "Sejak awal pagi saya dah ada rasa isteri akan bersalin hari ini (Rabu). Saya sempat bawa dia keluar makan. Macam-macam dia nak makan termasuk pulut durian," jelasnya. Mujur ibu mentua dan abang ipar ada di rumah yang membantu membawa Fatihah ke hospital.


Kelam Kabut Tapi Bahagia

Usop mengakui kelam-kabut kerana tidak berada di sisi isteri ketika dia bersalin. Namun, dia sempat video call betul-betul selepas bersalin. "Disebabkan isteri bersalin lebih awal, ada barang-barang yang belum sempat beli," katanya lagi.


Usop juga memberitahu akan berkongsi nama dan wajah anaknya itu dalam masa terdekat. Untuk rekod, Usop dan Fatihah mendirikan rumah tangga pada 4 Februari 2022 dan mereka telah dikurniakan seorang anak lelaki, Muhammad Saif Umar, yang kini berusia 2 tahun.


Kongsi Berita Gembira Ini!

Jangan lupa untuk kongsi cerita gembira ini dengan kawan-kawan anda! Siapa tahu, mereka mungkin terinspirasi dengan kisah Usop dan Fatihah. Tekan butang kongsi sekarang dan sebarkan kebahagiaan!


Harap artikel ini membuat anda tersenyum dan teruja! Jangan lupa untuk tinggalkan komen dan kongsi pengalaman anda di bawah. πŸ’¬πŸ‘ΆπŸŽ‰

Previous Post Next Post

Contact Form