Tunggu dan Lihat: Ruhainies Tentang Kontroversi Terkini



Bila gosip panas melanda, satu-satunya pilihan terbaik mungkin adalah duduk, tarik nafas, dan lihat keadaan. Itulah pendekatan yang diambil oleh Ruhainies dalam hal kontroversi terkini yang melibatkan dirinya, Sarah Yasmine dari Singapura, dan aktor popular, Aliff Aziz.


Ruhainies, atau nama penuhnya Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas, 31 tahun, memilih untuk tidak tergesa-gesa membuat laporan polis atau bertindak sewaktu dinding gosip terus membumbung tinggi. Baginya, mengamati terlebih dahulu adalah langkah bijak sebelum membuat sebarang keputusan.


"Kawan-kawan di Persatuan Seniman Malaysia telah memberi nasihat untuk bertindak, tapi pada masa ini, saya perlu melihat lebih jauh. Saya ingin memahami situasi dengan lebih baik sebelum bertindak," katanya ketika dihubungi .


Jadi, jika situasi memaksa dan kebenaran memerlukan tindakan, baru Ruhainies akan melangkah, termasuk membuat laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi Malaysia (SKMM), seperti yang dicadangkan oleh Persatuan Seniman Malaysia.


Namun, Ruhainies menegaskan bahawa dia tidak mahu memanjangkan kontroversi ini. Baginya, lebih penting untuk menyelesaikan perbalahan yang sedang berlaku dan kembali ke landasan normal kehidupan.


"Saya tidak mahu kontroversi ini berlarutan. Saya mahu menutupnya dan memulakan bab baru dalam hidup saya. Saya mempunyai banyak perkara lain untuk difikirkan. Isu ini sudah berlarutan terlalu lama," katanya.


Dalam masa yang sama, Ruhainies berharap agar tiada lagi pihak yang cuba memburukkan keadaan atau menimbulkan kontroversi tambahan. Baginya, kedamaian adalah penyelesaian terbaik.


"Saya harap tiada lagi provokasi atau pergaduhan. Saya cuba untuk berdamai," katanya dengan penuh harapan.


Semua orang pasti ingat kejadian pada bulan Mac lalu di mana Ruhainies dan Aliff tertangkap dalam skandal 'berkhalwat' oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan. Kejadian itu memicu rentetan peristiwa, termasuk tindakan Bella Astillah, isteri Aliff, yang memfailkan cerai. Dan sekarang, dengan pendedahan baru dari Sarah, api kontroversi itu semakin berkobar.


Namun, Ruhainies bukanlah jenis yang suka terperangkap dalam belenggu drama. Dia telah mengumumkan keinginannya untuk bertemu dengan Sarah dan Bella, semata-mata untuk menyelesaikan segala perselisihan.


Namun, apabila Sarah menolak untuk bertemu, mungkin ada urusan yang masih perlu diselesaikan secara peribadi. Tetapi satu perkara pasti, keputusan Ruhainies untuk menunggu dan melihat menunjukkan kedewasaan dan ketenangan dalam menghadapi situasi yang tidak mudah.


Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda dan teruskan perbincangan!

Previous Post Next Post

Contact Form