"Siapa Tu?" - Ahli SMDX Tak Kenal Dolla, Netizen Mendidih: Baru Keluar Satu Lagu, Dah Sombong!


Elle Terkejutkan Netizen Dengan Pengakuan Berani


Salah seorang ahli kumpulan SMDX, Elle Thong, mencetuskan kontroversi apabila secara terbuka mengaku tidak mengenali kumpulan Dolla semasa sesi live di TikTok.


Mengulas lanjut, Elle berkata dia bukan berniat untuk bersikap sombong tetapi sekadar jujur tentang pengetahuannya mengenai Dolla.


"Eh, mereka nak cabar Dolla? Siapa Dolla? Saya tidak kenal Dolla," jawabnya dengan tenang ketika disoal oleh seorang pengikut.


Reaksi Netizen: Tak Puas Hati!

Tidak mengejutkan, kenyataan Elle tersebut telah mengundang reaksi negatif dari netizen. Ramai yang merasa kurang senang dengan sikapnya yang dianggap angkuh, lebih-lebih lagi kerana SMDX baru sahaja melancarkan lagu pertama mereka, "Original Sabahan".


"Mungkin Davy dan Crystal (anggota SMDX) kenal Dolla, saya tidak kenal. Bukan sombong tetapi memang tidak kenal," katanya lagi. Klip dari sesi live itu dengan cepat menjadi tular di TikTok, mencetuskan pelbagai komen dan kritikan.


Elle Tidak Kisah Dikritik

Menariknya, Elle memberitahu dia tidak peduli dengan kecaman netizen, terutama sekali mengenai pemilihan pakaian tradisional Sabah dalam muzik video mereka.


"Lagu tu tidaklah mereka kecam sangat, tetapi pakaian itu ada, mungkin mereka tidak tahu pasal moden. Peduli apa? Cukup training sudah saya punya mental, memang ada haters yang kecam sebab cemburu tapi kan ada saya kisah," ujarnya dengan nada yakin.


Netizen Berkata...

Ruangan komen dipenuhi dengan kritikan dari netizen yang menganggap sikap Elle itu sombong, apatah lagi kerjaya mereka masih dianggap baru.


"Attitude number one la sumandak! Saya tak minat Dolla tapi saya tahu mereka sudah level international," kata seorang netizen.


"Sombongnya padahal lagu ada satu saja, itu pun remix version. Dolla pun tak kenal mereka pun," tambah seorang lagi.


Selain Elle, kumpulan SMDX atau lebih dikenali sebagai Sumandax turut dianggotai oleh Crystal Vanessa John dan Deveygrayc. Di bawah label XIOKK Entertainment, mereka baru sahaja melancarkan lagu pertama mereka pada 15 Mei lalu.


Nak Tahu Apa Lagi Drama SMDX?


Kalau korang rasa artikel ni menarik, jangan lupa kongsi dengan kawan-kawan! Siapa tahu, mungkin kawan korang ada pandangan lain? Klik share sekarang dan biar perbualan hangat ni teruskan! 🔥💬

Previous Post Next Post

Contact Form