Shakilla Khoriri: Superwoman di Rumah, Jangan Kata Suami Tak Tolong!


Saya bukan isteri yang merengek minta bantu”


Shakilla Khoriri, nama yang tak asing lagi dalam dunia hiburan tanah air. Pelakon yang sering kita lihat di kaca TV ini ternyata juga seorang wanita yang tak gentar melakukan kerja-kerja berat sendiri. Bagi Shakilla, kerja rumah dan pembersihan bukanlah tugas yang hanya sesuai untuk lelaki.


“Kalau sesiapa yang kenal saya, saya memang manusia buat kerja-kerja sendiri. Saya bukan seorang isteri yang merengek minta bantuan suami, macam dah tak mampu nak buat semua kerja. Saya suka buat kerja-kerja pembersihan seperti itu jadi saya kongsikan dengan semua,” kata Shakilla.


Netizen Salah Faham, Shakilla Jelaskan Keadaan Sebenar

Semua bermula apabila Shakilla memuat naik video dirinya sedang membersihkan ruangan yang dipercayai bakal menjadi kedai untuk menjual produk sambalnya. Netizen yang melihat video tersebut mula memberikan komen, membandingkan kehidupannya sekarang dengan bekas suami, penyampai radio Fizi Ali.


“Dulu pun kena buat sendiri,” komen salah seorang netizen, menganggap kehidupan Shakilla tidak banyak berubah walaupun sudah berkahwin lagi.


Shakilla cepat-cepat menjawab, "Saya nak beritahu takutlah orang cakap suami baru saya ni tak membantu, sama macam dulu... Dulu tu maksudkan siapa? Yang penyampai radio tu kan. Tak fasal daddy Ameena (Fizi) pula dikaitkan, kasihanlah dekat orang tu.”


Meneruskan Kehidupan dengan Positif

Untuk rekod, Shakilla pernah berkahwin dengan Fizi Ali pada 18 Januari 2018 dan mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Ameena Sofea, yang kini berusia lima tahun. Selepas bercerai pada Disember 2021, Shakilla kini sudah menemui cinta baru dan berkahwin dengan Fariz Zulkepley pada 24 Februari lalu.


Shakilla menegaskan bahawa dia selesa melakukan kerja-kerja berat sendirian dan tidak memerlukan bantuan suami semata-mata untuk tugas tersebut. Dia ingin memastikan netizen tidak salah faham dan terus menyebarkan spekulasi yang tidak benar.


Jom Kongsi Kisah Inspirasi Shakilla!

Kisah Shakilla ini memang menginspirasikan kita semua untuk lebih berdikari dan tidak bergantung sepenuhnya kepada orang lain. Jadi, apa kata anda kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan? Siapa tahu, mungkin mereka juga boleh mendapat inspirasi daripada Shakilla. Klik butang 'kongsi' dan sebarkan semangat Shakilla Khoriri kepada semua!

Previous Post Next Post

Contact Form