Rusdi Ramli: Hidup Santai, 'Job' Lakonan Tetap Ada!

 


Kalau kamu pernah terselamat dalam belokan kecil sebuah kampung, kemungkinan besar pernah terbersit dalam fikiran, "Eh, mana eh pelakon Rusdi Ramli ni?" Ya, jelasnya, dia lebih suka menyepi dalam kediamannya, menyentuh watak-watak dunianya sendiri, dan tak sering muncul di acara hiburan.


Tapi jangan terlalu cepat menarik kesimpulan. Rusdi, walaupun jarang muncul dalam cahaya sorot media sosial, masih berkecimpung dalam dunia lakonan. Dia mungkin tidak sehebat dulu, tapi masih ada dalam 'biz'.


"Saya bukan jenis pelakon yang nak tunjuk diri. Kalau tak kerja, saya lebih suka chill di rumah," jelasnya .


Dia menegaskan, kesibukannya dalam lakonan tidak pernah merosot. Walaupun tawaran mungkin tidak sebesar dulu, Rusdi percaya rezeki itu datang mengikut jalan yang ditetapkan.


"Sejujurnya, tawaran sekarang memang kurang sebesar dulu. Tapi saya tetap bersyukur. Baru-baru ini saya siapkan penggambaran drama 30 episod," ceritanya.


Bagi Rusdi, lakonan adalah satu-satunya mata pencarian dan dia sangat komited padanya. Walau begitu, dia juga tidak memandang rendah soal bayaran.


"Untuk saya, bayaran itu subjektif. Ada orang mungkin tak setuju dengan nilai yang saya letakkan. Tapi bagi saya, selagi kos minyak, tol, dan modal saya tercover, saya happy," katanya sambil tersenyum.


Lantas, Rusdi memberi amaran, jangan mudah terpedaya dengan persepsi orang tentang bayarannya. "Banyak yang ingat saya mahal. Padahal, sebenarnya tidaklah. Tapi itu la, lumrah industri ni," jelasnya.


Jadi, bagi sesiapa yang masih tercari-cari pelakon ikonik ini, jangan risau. Dia masih di sini, menghidupkan watak-watak yang kita kenali. Dan siapa tahu, mungkin anda akan terjumpa dia dalam skrin anda tidak lama lagi.


Dan sebelum kamu teruskan aktiviti harian, bagilah cerita ini kepada kawan-kawan yang mungkin terlupa akan wujudnya Rusdi Ramli. Siapa tahu, mereka pun mahu menyelami dunia santai dan tetap produktif seperti beliau.

Previous Post Next Post

Contact Form