Rossa Puji Gerakan Boikot di Malaysia, Katanya Indonesia Tak Sehebat Ini!


Hai pembaca setia! Ada berita menarik dan penting yang ingin kami kongsikan hari ini. Anda pasti ingin tahu bagaimana penyanyi terkenal Indonesia, Datuk Seri Rossa, memuji rakyat Malaysia dalam gerakan boikot mereka. Jom baca artikel penuh di bawah dan jangan lupa untuk kongsikan dengan kawan-kawan anda!


Dalam satu sidang media yang berlangsung di Hotel Majestic, Kuala Lumpur, Datuk Seri Rossa memuji rakyat Malaysia atas komitmen mereka dalam menyokong pembebasan rakyat Palestin menerusi gerakan Blockout2024.


Menurut Rossa, atau nama sebenarnya Sri Rossa Roslaina Handayani, 46, kempen boikot di Malaysia sangat kuat dan berkesan jika dibandingkan dengan di Indonesia.


"Sebenarnya gerakan boikot di Indonesia tidak sekuat di Malaysia. Saya merasakan impak Blockout2024 itu hanya di Malaysia. Di Indonesia, masyarakat mempunyai pemikiran yang berbeza-beza," kata Rossa kepada kami.


Walaupun gerakan boikot di Indonesia tidak terlalu kuat, Rossa menegaskan bahawa rakyat Indonesia tetap menunjukkan solidariti mereka terhadap saudara Islam di Palestin.


"Ini tidak bermakna mereka tidak menyokong Palestin. Mereka juga mempunyai sikap solidariti yang tinggi. Setiap hujung minggu di Indonesia selalu ada perhimpunan untuk memperjuangkan nasib rakyat Palestin," tambahnya lagi.


Rossa juga mengambil langkah untuk tidak lagi mempromosikan produk yang menyokong Zionis. "Saya tidak lagi mempromosi barangan jenama pro-Israel. Namun, untuk tujuan kerja dan selagi ia bukan hard sell, mungkin saya tidak kisah menghadiri acara mereka," jelas penyanyi lagu Ayat-Ayat Cinta ini.


Sebelum ini, gerakan Blockout2024 telah dilancarkan di Malaysia untuk memboikot selebriti yang masih berkerjasama dengan produk yang menyokong kekejaman Zionis. Gerakan ini mendapat sambutan hangat dari netizen Malaysia yang turut menyenaraikan beberapa nama artis yang dipercayai terlibat dengan jenama pro Zionis.


Antara selebriti Malaysia yang tersenarai adalah Meerqeen, Nadhir Nasar, Nabila Razali, Daiyan Trisha, Mira Filzah, Siti Saleha, Neelofa, Awal Ashaari, Scha Alyahya dan ramai lagi. Rata-rata netizen mula menyahikut dan menyekat media sosial selebriti kegemaran mereka.


Wow, menarik kan? Jom kita teruskan sokongan kita dan sebarkan kesedaran tentang isu penting ini. Kalau anda rasa artikel ini bermanfaat, jangan lupa untuk kongsi dengan kawan-kawan anda! Mari kita bersama-sama menyokong gerakan ini dan tunjukkan solidariti kita. #Blockout2024 #SupportPalestine #SolidaritiTanpaBatas


Jangan lupa untuk follow blog kami untuk artikel-artikel menarik seterusnya! 💖

Previous Post Next Post

Contact Form