Bijak dan Cemerlang! Adik Meerqeen Raih 9A SPM, Keluarga Teruja


Hey korang! Ada berita gempak yang mesti korang tahu! Pelakon kegemaran ramai, Meerqeen, baru-baru ini kongsikan berita yang buat satu keluarga mereka melonjak kegembiraan. Adik lelakinya, Muhammad Shafeeq Shauqeen Shaiful Izam, telah berjaya meraih keputusan cemerlang 9A dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Wah, hebat betul!


Shafeeq yang bersekolah di Sekolah Menengah Teknik Johor Bahru (SMTJB), Johor, berjaya mendapat keputusan 9A dalam subjek Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Pendidikan Islam, Sejarah, Matematik, Matematik Tambahan, Lukisan Kejuteraan, Pengajian Kejuteraan Awam serta Fizik. Kagum, kan?


Kegembiraan ini turut dikongsikan oleh ibu mereka, Suraidah Yacob, di akaun Instagram beliau. Jom baca sedikit luahan hati seorang ibu yang bangga:


"Momen dari 9As and 1B+. Berdebar ya. Mama dari pukul 4.30 pagi dah bangun. Risau! Alhamdulillah Allah beri ganjaran atas setiap tindakan kita. This is only a result, but the hard work yang mama really appreciate. Bukan senang untuk sampai ke sini ya Shafeeq.


"SMTJB bukan sekolah yang dia pilih pun. Semua mama yang apply untuk dia masuk sekolah ni. Kenapa? Sebab ni sekolah mama. Sekolah ini bagi impak besar dalam hidup mama. Disebabkan Shafeeq ni anak yang baik dia ikut je walaupun dia sangat kecewa sebab terpaksa korbankan sukan ragbi dia.


"Selepas dua tahun, Shafeeq faham kenapa mama cakap sekolah ni bagi impak besar dalam hidup mama. Hari ni Shafeeq hadiahkan mama ayah keputusan yang sangat cemerlang. Tahniah anak sayang mama. Jadikan kejayaan hari ini untuk langkah yang lebih baik. Semoga hidup anak mama ni sentiasa diberikan kebahagian, rahmat dan dilindungi," kata beliau dengan penuh rasa syukur.


Rata-rata netizen pun tak ketinggalan mengucapkan tahniah dan mendoakan agar perjalanan pembelajaran dan kerjaya Shafeeq selepas ini dipermudahkan.


Untuk info, seramai 395,870 calon SPM 2023 menerima keputusan masing-masing pada Isnin lepas. Jumlah tersebut melibatkan semua calon yang telah menduduki peperiksaan di 3,340 pusat peperiksaan di seluruh negara sebelum ini. Bayangkan betapa ramai yang menanti-nanti keputusan ni!


Jadi, apa kata korang share cerita inspirasi ini dengan kawan-kawan? Mana tahu, boleh jadi motivasi untuk mereka juga. Jangan lupa klik butang share tu, dan kongsikan kegembiraan dan inspirasi ini dengan orang lain. Lagi ramai yang tahu, lagi meriah!


#InspirasiSPM #AdikBijak #Meerqeen #PencapaianCemerlang #SPM2023

Previous Post Next Post

Contact Form