Nasir Bilal Khan Tolak Tawaran Tanpa Manfaat: "Nak Jawab Apa dengan Allah Nanti?"


Susah Dapatkan Cerita Berfaedah di Industri Hiburan? Nasir Bilal Khan Ada Jawapannya!


Pernahkah anda tertanya-tanya mengapa pelakon veteran yang kita sayangi, Nasir Bilal Khan, jarang muncul di kaca televisyen akhir-akhir ini? Rahsianya bukanlah kerana dia sudah bersara atau tidak mendapat tawaran, tetapi kerana prinsip teguh yang dipegangnya.


Nasir, yang sudah berusia 64 tahun, mengakui dia sering menolak tawaran berlakon kerana kebanyakan cerita tidak memberikan manfaat kepada masyarakat. Bagi Nasir, keuntungan moral jauh lebih penting daripada rating tinggi atau bayaran lumayan.


"Kadang-kadang stesen televisyen ni nak berebut rating, bagi saya keuntungan moral lebih penting. Banyak tawaran saya tolak sebab jalan cerita tidak bermanfaat. Saya kena jawab dengan Allah di akhirat nanti, kalau cerita banyak melalaikan dari memberi manfaat, nak jawab apa dengan Allah nanti? Bukan duit jadi keutamaan," katanya kepada kami.


Menjaga Harga Pasaran atau Keikhlasan?


Nasir juga mendedahkan bahawa dia tidak meletakkan harga pada lakonannya, malah pernah ditawarkan bayaran yang tidak masuk akal. Sikap ini menyebabkan rakan selebriti berasa terkilan kerana ia dikatakan menjatuhkan harga pasaran anak seni.


"Selepas terlibat dengan drama Tanah Kubur, saya ikhlas. Saya kata pada pihak produksi nak bayar berapa, esok jawab dengan Allah. Sampai ada kawan selebriti jumpa saya, kata saya dah banyak menang anugerah, ambil harga macam itu... dia yang tak menang anugerah nak ambil harga berapa? Tersentak saya sebab rosakkan harga pasaran pelakon. Dalam dunia ni nak ikhlas pun susah sebab masyarakat tidak hargai keikhlasan, malah ada yang ambil kesempatan sahaja," ujarnya.


Kehidupan Harian Nasir Bilal Khan


Walaupun jarang berlakon, Nasir menjalani kehidupan sehariannya dengan bijak menggunakan wang hasil lakonan terdahulu dan mengamalkan budaya berjimat cermat.


"Saya berjimatlah, tak boros, saya gunakan duit hasil pendapatan terdahulu. Jadi saya berjimat untuk tampung perbelanjaan harian sekarang," jelasnya.


Kongsikan Artikel Ini!


Jadi, apa pendapat anda tentang prinsip teguh Nasir Bilal Khan? Adakah anda setuju dengan pendiriannya yang lebih mementingkan moral dan keikhlasan berbanding bayaran? Kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda dan mari kita bincangkan bersama! Klik butang kongsi di bawah dan sebarkan inspirasi dari Nasir Bilal Khan! 🚀✨

Previous Post Next Post

Contact Form