"Nak Tunai Haji Tanpa Ramli MS? Alyah Tarik Diri dari 'The Hardest Singing Show'!"



Hari itu, semangat Alyah bersinar cerah sebagaimana matahari pagi yang menjanjikan sinar hangat. Dia, penyanyi berbakat, bersiap sedia untuk menapakkan kakinya ke Tanah Suci untuk menunaikan haji. Tetapi, ada satu hal yang membuatnya berat hati - suaminya, Datuk Ramli MS, tidak dapat menemani perjalanan suci itu. Mengapa? Karena Ramli perlu menjaga ibunya yang sedang kurang sihat.


"Dari dulu saya sudah banyak kali bercita-cita untuk menunaikan haji. Alhamdulillah, tahun ini Allah izinkan. Tapi, sayangnya suami tidak dapat bersama saya kali ini. Dia sudah pernah haji, dan sekarang, tanggungjawabnya adalah menjaga ibunya," ucap Alyah dengan nada penuh ketulusan.


Walaupun begitu, Alyah tetap penuh semangat menyambut ibadah haji tersebut. Percaya pada takdir Allah, dia menatap ke depan dengan penuh keyakinan.


"Alhamdulillah, niat saya pada tahun lalu Allah izinkan. Saya tidak pergi bersama suami kerana dia sudah pun menunaikan haji, lagi pun dia perlu menjaga rumah dan dalam waktu sama ibunya tidak begitu sihat," katanya.


Namun, Alyah bukan hanya berita baik tentang haji yang ingin dia kongsi. Dia juga mempunyai satu pengumuman mengejutkan tentang kehadiran dalam program realiti, 'The Hardest Singing Show'.


"Saya nak kongsi cerita ni dengan korang. Dah lama nak cerita, tapi tunggu masa yang sesuai je. Sebenarnya, saya nak tarik diri dari 'The Hardest Singing Show' dari awal lagi. Tapi, pada masa tu saya belum pasti, jadi saya teruskan persembahan pada minggu pertama," cerita Alyah dengan suara yang riang.


Dia mengakui, perjalanan ke haji memerlukan persiapan yang serius. Oleh itu, dia perlu memberi fokus sepenuhnya untuk menyiapkan diri sebelum bertolak ke Tanah Suci.


"Banyak benda saya perlu belajar kerana ibadah ini yang paling saya tunggu-tunggu. InsyaAllah saya akan berangkat pada 12 Jun tapi sebab saya ini orang yang banyak naifnya jadi saya kena belajar banyak perkara," ujarnya dengan rendah hati.


Tetapi, ada satu peristiwa yang membuat pengumuman Alyah tentang tarikan diri daripada 'The Hardest Singing Show' menjadi lebih bermakna. Malam itu, pada Ahad yang penuh bersejarah bagi Alyah, dia mengumumkan keputusan sukar untuk menarik diri daripada pertandingan menyanyi itu. Sebabnya? Panggilan suci untuk menunaikan haji pada bulan Jun.


Dengan hati yang berat, Alyah memohon maaf kepada semua pihak yang terlibat dalam program tersebut. Namun, dia yakin, penarikan dirinya ini adalah satu langkah yang membawa keberkatan.


"Terima kasih kepada semua yang telah memberi sokongan. Saya mohon maaf, tetapi ini adalah panggilan yang saya tidak boleh abaikan. Saya harap anda semua mendoakan kejayaan saya dalam perjalanan ini," katanya dengan suara yang penuh harap.


Jadi, inilah cerita Alyah, seorang penyanyi yang bersemangat untuk melaksanakan ibadah haji tanpa suaminya, dan pada masa yang sama, terpaksa menarik diri daripada pertandingan menyanyi yang memerlukan kehadirannya. Marilah kita sama-sama doakan kejayaan dan kesejahteraan bagi Alyah dalam perjalanan suci ini. Dan jangan lupa, kongsikan cerita ini dengan kawan-kawan untuk memberi inspirasi dan mendukung Alyah dalam pengembaraannya!

Previous Post Next Post

Contact Form