Mimi Lana Sokong ‘Blockout 2024’: Jom Kita Bersatu untuk Palestin!


Selalu kita dengar tentang isu di Palestin, tapi kali ini, pelakon Mimi Lana mengambil langkah lebih jauh dengan menyokong penuh gerakan ‘Blockout 2024’. Nak tahu apa yang menarik? Mimi bukan saja bersuara, tapi menyeru kita semua untuk bersatu dan memberi sokongan yang padu.


Apa Itu Blockout 2024?

Gerakan Blockout 2024 ni bukan benda baru, tapi ia semakin mendapat perhatian. Ia adalah usaha untuk memboikot jenama-jenama yang terang-terangan menyokong Zionis. Mimi Lana, 29, menyatakan bahawa kalau kempen ini boleh memberi tekanan kepada jenama-jenama tersebut, ia adalah satu langkah yang baik.


"Benda ini dah lama berlaku (Blockout 2024) dan saya sedar tentang Blockout 2024. Saya rasa rakyat Malaysia pun tahu isu ini. Kita semua berpihak kepada Palestin," kata Mimi.


Mimi berkongsi pandangannya sewaktu ditemui di tayangan perdana filem The Experts di TGV Cinemas, Sunway Velocity, Kuala Lumpur.


Bersatu Demi Palestin

Pelakon drama Framed ini juga menekankan pentingnya kita sebagai rakyat Malaysia untuk bersatu hati dan tidak berpecah belah dalam menyuarakan kekejaman Zionis.


"Kita jangan buat isu ini sampai berpecah belah. Kita kena tahu misi kita, kenapa kita buat benda ini. Kita kena bersatu, sama-sama untuk tolong mereka. Kita tahu, mereka memerlukan suara-suara kita. Jadi, bersatu lah... sama-sama lah ke arah yang betul," ujarnya.


Sokongan Dari Netizen dan Selebriti

Kempen ini mendapat sambutan baik dari netizen Malaysia yang turut menyenaraikan artis-artis yang masih bekerjasama dengan jenama pro-Israel. Banyak netizen mula menyekat media sosial selebriti kegemaran mereka. Ini membuatkan ramai selebriti tempatan bersuara mempertahankan diri mereka, termasuk Nadhir Nasar, Mira Filzah, Scha Alyahya, Awal Ashaari, dan Daiyan Trisha.


Tonton The Experts

Dalam pada itu, selepas kejayaan filem Sheriff, Astro Shaw bakal mempersembahkan filem aksi terbarunya, The Experts. Filem ini akan mula ditayangkan di pawagam seluruh negara bermula 23 Mei depan. Jangan lupa tonton, okay!


Jom Sebarkan!

Kalau anda rasa artikel ni menarik dan penting, jangan lupa untuk kongsikan dengan kawan-kawan. Lagi ramai yang tahu, lagi kuat suara kita untuk membantu Palestin. Klik 'Share' sekarang dan sebarkan kesedaran ini! ✊


Semoga dengan gaya penulisan santai ini, anda lebih mudah untuk memahami dan menyokong gerakan ini. Ayuh, kita bersatu demi Palestin! 🌟

Previous Post Next Post

Contact Form