Leona Tak Setuju Dengan Ayah: “Pendapat Bapa Bukan Pendirian Saya!”


Siapa yang tak kenal dengan Azhar Sulaiman? Baru-baru ini, kenyataan pelakon terkenal ini mengenai Palestin telah menimbulkan kekecohan. Namun, anaknya, Kasih Iris Leona, telah tampil memberikan penjelasan yang berbeza.


Leona: “Saya Lain, Ayah Saya Lain”

Leona, seorang pempengaruh media sosial berusia 22 tahun, dengan tegas menyatakan bahawa pandangan bapanya tidak mencerminkan pendiriannya. Dalam satu kenyataan yang dimuat naik di laman X miliknya, Leona menegaskan bahawa dia sangat menentang tindakan Israel yang melakukan pembunuhan beramai-ramai di Palestin.


“Pandangan kami berbeza dalam pelbagai perkara dan saya sendiri gagal memahami cara dia berfikir. Jadi tolong jangan anggap hanya kerana kita mempunyai pertalian darah, kita ada pandangan yang sama.”


Leona juga menceritakan pengalaman peribadinya ketika berkunjung ke Palestin. Katanya, apa yang dilihatnya di sana membuka mata dan hatinya mengenai kekejaman yang dilakukan oleh Zionis. Bagi Leona, isu ini bukan hanya tentang kejadian 7 Oktober tahun lalu, tetapi kekejaman ini sudah lama berlarutan.


Pengalaman Leona di Palestin

Pengalaman Leona melihat sendiri kekejaman di Palestin membuatkan dia sedar tentang penderitaan yang dialami rakyat Palestin.


“Saya sedar kekejaman yang dilakukan oleh Israel dan mengakui bahawa pembunuhan beramai-ramai ini sudah bermula sebelum 7 Oktober.”


Kenyataan ini menambahkan lagi jurang pandangan antara Leona dan bapanya, Azhar Sulaiman. Azhar sebelum ini menerima kecaman hebat apabila mengeluarkan pendapat bahawa artis Malaysia yang lantang bersuara mengenai isu boikot sepatutnya berpindah ke Gaza untuk membantu rakyat Palestin secara langsung.


Bagaimanapun, Azhar dilaporkan telah memadam hantaran tersebut di Instagram miliknya selepas menerima reaksi negatif daripada netizen.


Sertai Perbincangan & Kongsikan Artikel Ini!

Apa pandangan anda mengenai isu ini? Adakah anda setuju dengan Leona atau lebih cenderung dengan pendapat Azhar? Mari kita teruskan perbincangan di ruangan komen!


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda di media sosial. Lebih banyak yang tahu, lebih banyak yang akan faham dan peka dengan isu yang sedang berlaku. Klik butang kongsi sekarang dan sebarkan kesedaran!

Previous Post Next Post

Contact Form